Willunga Hill

13 december 2017 - Willunga Hill, Australiรซ

1-12
Van Jootje een lief kaartje gehad! ๐Ÿ˜˜
Vanmorge Daisy de koe gemolken. Was niet de eerste keer maar was helemaal leuk! Na paar minuutjes stuntellen ging het als een speer en had ik bijna 2 liter melk.
Toen Daisy bevallen was mocht hun dochtertje van 3,Clair, het kalfje een naam geven. Het kalfje heet nu dus Clair! ๐Ÿ˜„
Overdag is Daisy bij het kalfje en savonds word ze apart gezet zodat ze smorgens eerst gemolken word voordat ze bij het kalfje word gezet.
1 vd Alpaca's, Lylo, is ziek. Hij staat bij een ander mannetje, Zorro, maar blijkbaar kunnen die 2 niet samen dus we hebben hem apart gezet.
Moesten eerst een gedeelte van een overkapping leeg halen en met gaas de boel afzetten.
Ook weer eens ff voor een huur auto gekeken voor als me ma 06-01 Komt!!! ๐ŸŽ‰๐ŸŽŠ๐ŸŽˆ๐Ÿ˜„
Best duur allemaal, vooral de wat grotere auto's maar ja tis niet anders moeten toch van A naar B ๐Ÿ˜‰
Ook nog ff 300 emmers klaar gezet en gevuld met water voor de nieuwe bomen. Daarna ff uurtje gelegen in de tent want de vrachtwagen met bomen zou rond 23.30 komen. We hebben met zen 6e de wagen uitgeladen en alle bomen op een rij gelegd. Michael is daarna gaan slapen want had last van zen rug. Kym heeft daarna met een ketting zaag van alle bomen een stuk afgezaagd en wij hebben ze binnen in emmers gezet.
Harry heeft zen schouder uit de kom... 2 bomen tegelijk gaat blijkbaar niet ๐Ÿ˜ฃ
Het was een pittig klusje kan ik je vertellen ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…. Om ff voor 3e waren we eindelijk klaar! Ik zou eigenlijk om 06.00 met Kym mee gaan naar de scouts om bomen te brengen maar voordat we sliepen was het 4.30 en kon ff geen boom meer zien ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ dus heb maar even een ochtendje overgeslagen. ๐Ÿ˜‰

2-12
Van Henk & Josien pittig kaartje! ๐Ÿ˜˜
Niet lang geslapen dus stiekem mega verrot wakker geworden! Hele lichaam doet zeer... tja...๐ŸŒฒ๐Ÿ’ช๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜„
Eerst voor de verkoop bomen klaar
gemaakt en daarna alle bomen gecheckt op water, was een drukke
dag met de verkoop! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ–’
Iedereen was stukkie savonds maar ja da's niet gek natuurlijk. Charlotte, de jongste, was in slaap gevallen in een soort van kinderstoel. Na een paar minuten zagen we dat ze in der slaap aan het lopen was. Ogen dicht maar haar benen waren aan het bewegen ๐Ÿคฃ geweldig om te zien en lagen allemaal in een deuk! (Zie filmpje ๐Ÿ˜‰)

3-12
Van me nicht Essie een pittig kaartje gehad! ๐Ÿ˜˜
Vanmorge vroeg om 6.15 39 bomen ingeladen om naar de scouts te brengen. Ook moesten er 4 bomen bezorgd worden bij mensen thuis.
Vanaf een uurtje of 11 t/m 18.00 bomen aangevuld voor de verkoop.
Wederom een drukke dag en gelukkig vloog die voorbij! Gezellig met ze alle een film gekeken en redelijk vroeg gaan legge voor derp ๐Ÿ˜‰

4-12
Van Rosalientje een lief kaartje! ๐Ÿ˜
In de ochtend was het heerlijk rustig dus de spiertjes konden een beetje bijkomen. Wederom voor een huurauto gekeken.
Zit onwijs de twijfelen wanneer ik richting Sydney ga en hoe... Ik wil
Auto huren is erg duur en met het vliegtuig wil ik niet meer dus even gekeken op het internet en er is een bedrijf waar je voor bv 5 dollar of gratis met de auto van plek naar plek kunt reizen. Ik kan dus bv van adelaide naar Sydney reizen in 3 dagen. Ik krijg dat een tank vol brandstof mee en moet dan de auto afleveren in Sydney. Ik zou hem dan een paar dagen kunnen huren om er wat langer over te doen maar dat hangt weer af vanaf wanneer de auto verhuurd is. Ik kijk nu iedere dag op die site want dat zou voor mij helemaal top zijn als dat lukt!!!
Smiddags alle bomen verplaatst en de verschillende maten gesorteerd want morge en over morge vrij en vrijdag komt weer een vrachtwagen met 300 bomen... ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Tijdens het verplaatsten voelde ik dat er wat knapte in me arm dus ben maar ff gestopt met tillen... ๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“๐Ÿ˜“
Vanavond nog ff met Kym mee geweest wat reclame borden opgehangen.
Ik zag in een veld wel 20 kangaroo's zitten ๐Ÿ˜. 2 daarvan waren aan het boxen ๐Ÿ˜„ helemaal leuk!!! Aansluitend snitzel gehaald en gegeten heerlijk!!!! ๐Ÿ˜œ

5-12
Van Sint en Piet een leuke rijm gehad ( thx mamske โค)
Heerlijk uitgeslapen vandaag! ๐Ÿ˜ด
Gezellig met Michael naar een winkel centrum gegaan en heerlijk ff naar de kapper geweest!! ๐Ÿ˜
Omdat michael morge naar huis gaat zijn Michael, Fran en ik naar een bar geweest in Willunga Hill. Daar zitten bieren ๐Ÿปen heerlijk een hapje gegeten!!!

6-12
Vannacht om 03.00 (17.30 ned tijd 5-12) ff gebeld naar me ouders want daar zaten me zussen met aanhang en kids sinterklaas te vieren saampies. Het was een kort maar krachtig telefoontje โค๐Ÿ˜„
Van witte lief kaartje gehad ๐Ÿ˜˜
Vrij vroeg eruit want Michael ging op ze laatste dagje nog ff sky diven in Adelaide op 15000 foot... ๐Ÿ˜ฒ๐Ÿคค๐Ÿ˜„
Daarna nog ff gezellie geluncht en ergens wat gedronken.
Om 17.45 heb ik hem afgezet bij het vliegveld en ben terug gereden naar de farm. Savonds nog even gezellie een film gekeken.

7-12
Van me jongetjes vet een lieve kaart gehad!!! โค๐Ÿ˜
Laatste bomen gesorteerd voor morgen en water gegeven.
Aansluitend ff geshopt met Kym en Fran.
Vandaag eindelijk een auto gehuurd voor 6-1! Is geen SUV geworden maar een Toyota Camry.
Prima autootje en heerlijk een automaat! ๐Ÿ˜€๐Ÿ–’
Vanavond te horen gekregen dat de vrachtwagen niet morge maar zaterdag komt. Nu maar hopen dat hij optijd komt en niet zoals de laatste keer zo laat...
Sarah en Kym regelen wat backpackers om te helpen want Harry kan nog steeds niet tillen en Michael is natuurlijk naar huis!

8-12
Van Carla een pittig kaartje gehad. ๐Ÿ˜˜
Ik hoorde van Kym dat er vannacht 2 lammetjes zijn dood gebeten door vossen... ๐Ÿ˜” De moeders en lammetjes hebben we apart gezet met 3 Alpaca's want blijkbaar beschermen de alpaca's de lammetjes niet als ze met teveel zijn en zelf kleintjes hebben.
Vandaag de balie eindelijk in de olie gezet die ik vorige week geschuurd heb en alle bomen geteld die er nog waren. Gelukkig zijn er genoeg emmers voor de bomen van morge.
De vrachtwagen komt rond 18.00 dus aansluitend na de verkoop... ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Vanavond met zen alle 2 kerstbomen afgeleverd in Viktor Harbor met de kids naar de speeltuin geweest en eindelijk me maatje Nelleke op whats app gezien en gesproken!!! โค๐Ÿ˜˜
Aansluitend eten gehaald bij KFC ๐Ÿ˜œ en een film gekeken.

9-12
Van me zusje, aanhang en kids een kaartje gehad. ๐Ÿ˜˜
5.30 eruit want er moesten weer 39 bomen naar de scouts.
De schuur leeg gemaakt en schoongespoten met de hoge druk reiniger. Daarna met Fran 300 emmers schoongemaakt en gevuld met water. Aansluitend heb ik tagliatelle met spinazie voorbereid.
Om 18.30 kwam de vrachtwagen.
Kym en Sarah zijn vergeten backpackers te regelen dus we moesten met zen 4e aan de bak... ๐Ÿคค๐Ÿ˜…
Eerst hebben we weer de vrachtwagen leeg gehaald en alle bomen in een rij op stapels gelegd.
De chauffeur heeft gelukkig geholpen. Na 45 minuten was de wagen leeg ๐Ÿ’ช
Daarna het eten afgemaakt en gegeten. Kids aansluitend te bed en om 20.45 zijn we met zen 4tjes begonnen en waren om 23.45 klaar... pfff jeetje wat was dit heftig zeg... Maar super snel gedaan! De bomen leken nu wel veel zwaarder en er waren ook heel veel 8 en 9 foots bomen bij... veel bomen moesten we met 2 man tillen en er leek geen end aan te komen!!!
Na een heerlijke welverdiende douche gaan legge want het wekkertje gaat weer vroeg..

10-12
Van Neda een kaartje gehad! ๐Ÿ˜โค
Wederom vroeg eruit voor de bestelling van de scouts en er moesten 2 bomen van 10 en 12 foot bezorgd worden. De bomen werden omgezaagd en kwamen toen erachter dat ze niet in de aanhanger paste dus na de scouts moesten we terug om de andere 2 op te halen. Fran ging gelukkig mee de 2e keer want ze waren niet te tillen die dingen.
Rond 12e waren we terug en ben toen eerst 2 uur gaan ๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด was helemaal stukkie๐Ÿคค๐Ÿ˜….
Dit is ff ander werk dan chilli pepers plukken ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‰
Smiddags max bomen aangevuld voor de verkoop want het was erg druk!
Kym lag om 18 00 in bed en nadat de kids lagen heb ik met Sarah en Fran gezellig een filmpje gekeken.

11-12
Van Rem & Go een kaartje gehad! ๐Ÿ˜˜
Een rustig ochtendje gehad. Smiddags de overige oude emmers schoon gemaakt s'avonds met Fran ff gezellie biertje gedronken in Willunga en Chinees gehaald voor zen alle. Smaakte overigens heerlijk! Morge eindelijk een dagje vrij!!!

12-12
Kaartje gehad van Denise. ๐Ÿ˜˜
Toch een beetje uitgeslapen vandaag en rond een uurtje of 11 richting het strand gereden met Fran. Het was 32 graden dus het was heerlijk warm.
Om de 20 minuutjes nam ik heerlijk een duik in de zee. ๐Ÿ˜€๐Ÿ–’
Op de terug weg bleek er een huntsman spin op het voor raam te zitten dus we hebben met een rot gang de ramen dicht gedraaid. Bij de supermarkt even gestopt en Toen bleek de spin onder het handvat van Fran te zitten... ๐Ÿคค gelukkig zag ze het optijd ๐Ÿ˜…
Daarna kroop hij onder de motor kap dus hebben op de terug weg richting Willunga met de ramen dicht en airco uit gereden ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ.
Fran heeft de hele weg met een tijdschrift in haar handen gezeten en opgelet of het niet door een kiertje de auto inkroop ๐Ÿ˜….
We hebben de dag afgesloten met een heerlijk biertje in de kroeg! Wat een top dag was dit!!! ๐Ÿ˜€๐Ÿ–’

Zo dit was het weer voor even tot snel! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ–’๐Ÿ‘Š๐Ÿ’‹
Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf โ‚ฌ 21,95.
reisdrukker.nl

Fotoโ€™s

1. Marga Tromp:
    13 december 2017
    Jeetje.. wat zou jij een spierballen krijgen/hebben door al dat gesjouw en verplaatsen van de bomen...je maakt lekker veel mee zo.. groetjes MARG
  2. Martin:
    13 december 2017
    He Patriez, wordt al moe als ik je boom avonturen lees dus in het echt zul je wel kapot zijn. En dan ook nog de tijd nemen om ons even op de hoogte te houden van wat je allemaal doet. Goed bezig maar neem maar aan dat je vanaf 6 januari uitgebreid de toerist gaat uithangen. Wel benieuwd waarom je niet meer wil vliegen, is dat soms nog duurder dan een auto huren? Lekker bezig jij, da's wel duidelijk. Nou nog ff dat filmpje zoeken en dan weer aan de slag hier in het heerlijke holland met zijn prachtige weer en fantastische temperaturen!
  3. Nellie:
    13 december 2017
    Heee lief maatje.wat ben je ook een bikkel. Wat een werk zeg.hoe gaat t met je arm? Heerlijk ff een dagje vrij !!!! ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  4. Patricia Fohlmeister:
    Nou Marga idd spierballen heb ik weer ๐Ÿคฃ
    Mart sorry filmpje er net pas opgezet en ik schrijf idd t/m 6-1 en daarna zie ik wel. Tijd om te schrijven heb ik haast niet en als ik tijd heb geen zin ๐Ÿ˜„. Maar goed ben nu weer redelijk bij en hoop het bij te houden ๐Ÿ˜‰
    Maatje nelleke me arm was gelukkig weer goed na 2 dagen rust๐Ÿ˜‰๐Ÿ’ช๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹
  5. Jolanda:
    28 december 2017
    hey Mop,
    hoop dat alles goed met je gaat.En dat je dit nog leest voor oud en nieuw.
    ik wens je de gaafste jaarwisseling ooit toe in sydney.
  6. Betty Cosman:
    6 januari 2018
    En nu je moeder er is samen fijn genieten .
  7. Patricia Fohlmeister:
    7 januari 2018