De oostkust!!! 😍

18 januari 2018 - Airlie Beach, Australië

9-1
In het hotel nog ff lekker ontbeten en toen uurtje of 10 gaan rijden.
We hebben nog niets geboekt dus dat maakt het extra spannend 😀🖒
Ik heb op google Maps de tolwegen en snelwegen uitgeschakeld dus het word letterlijk de toeristische route 😉
Het is ongelooflijk maar na 2 uur rijden zag me ma al der eerste kangeroo 😄😉
We hadden een route door de bergen en het viel mij alles mee hoe rustig me ma bleef. Ik rij natuurlijk rustig maar me ma kennende...
Mega blij dat ze rustig bleef 😉👍
Onderweg in het dorpje Yarramalong een bakkie gedaan. Daar zagen we volop papegaaien en kakatoe's 😍
In het dorpje little Pelican zijn we gestopt en hebben daar bij de subway een broodje gehaald. Het was daar prachtig en ff verder op stonden er mannen te vissen. Uiteraard ff bij ze gaan kijken. 😍
Ook al hadden we maar 177 km gereden was het al best wat aan de late kant en ik begon noe te worden dus zijn we ff verder bij een motel gestopt in Marks point en hebben daar een nachie geboekt. Kamer was klein maar schoon en das het belangrijkste 😉
Ook hier zaten weer volop verschillende mooie vogels. Me ma heeft een top dag gehad en daar ben ik zo blij mee! En ik natuurlijk ook!!! ❤

10-1
Goed geslapen allebei!!!
Eerst ff ontbeten, me ma had een warm pasteitjes gehaald bij de pomp om de hoek 😄
Wederom was het onderweg weer prachtig!
Na 398 km zijn we in Coffs harbour gestopt bij een motel. Was midden in de stad, niet bepaald de plek waar je normaal wil zitten maar ik was het rijden zat en het was schoon dus prima!
In het centrum een hapje gegeten en wat boodschapjes gedaan. Daarna ff gezellig in een kroegje gezeten en besloten om hier in de buurt voor een extra nachtje wat te boeken.
5 km verderop zit er een motel met zwembad en op de foto's ziet het er keurig uit!

11-1
Rond 10e uitgecheckt en direct naar het motel gereden. De eigenaar was nog aan het schoonmaken dus vroeg of we met een uurtje konden terug komen. We zijn naar het winkelcentrum gegaan om de hoek. Daar boodschappen gedaan en er waren leuke winkeltjes dus de tijd vloog.
Aangekomen bij het motel zijn we heerlijk het zwembad ingedoken want het was best warm.
Meteen een extra nacht geboekt.
Daarna een rondje gelopen over het terrein. Het is een prachtige tuin met een grote vijver. Daar zwommen heel veel schildpadden.
S'avonds hebben we heerlijk gequet.
Van de eigenaar kregen we een paar leuke tips om heen te gaan. Dus morge een dagje rond rijden hier in de buurt.

12-1
Vanmorge zijn we naar Sealy lookout gereden. Dit was in de bergen en best hoog. Het was er prachtig maar niet de fijnste plek voor moeders. Er waren geen vangrails en het was op sommige plekken best hoog en steil naar beneden..
Aansluitend zijn we naar Emerald beach gereden want daar was een heuvel met wilde kangaroo's.
Pfff wat een prachtig uitzicht. Aan weerskanten was er strand en natuurlijk de kangeroos. Dit is genieten!!! 😍❤
Terug bij het motel zijn we weer het zwembad ingedoken en daarna weer gequet 😜

13-1
We zijn vroeg gaan rijden en zijn gestopt in het dorpje Ulmarra en hebben daar heerlijk een bakkie en taart gegeten. We zaten in een tuin en er liepen tientallen Water Dragons. 🦎
Wat een mooi gezicht!!!
Daarna zijn we in Byron Bay gestopt. Dit is een erg bekend plekkie en vooral voor de jonge lui (jeetje begin me al bijna oud te voelen 🤣😉)
Als we op de terug weg 1 of 2 nachtjes hier kunnen zitten zou te gek zijn. Het is echt een mooi en drukke plek.
Meteen ff een hotel geboekt in het plaatsje Canungra
Het hotel was niet bijzonder maar de omgeving prachtig en ligt midden in de bergen. S'avonds in het hotel heerlijk gegeten!
Vandaag ongeveer 337 km gereden

14-1
In het dorpje heerlijk ontbeten dus met een volle maag de weg op gegaan 😉
Ook ff lekker geluncht in het dorpje Cooray 😜
Onderweg kwam er een wolkbreuk en ik had net daarvoor de airco uitgezet...🤔
Omdat het toch wel erg hard tekeer ging heb ik de eersre afslag genomen, op aanraden van moeders en maar goed ook want binnen een minuut zag ik niets meer omdat de ramen besloegen...👼👼👼
Na 5 minuten was het ergste voorbij en zijn we richting Hervey bay gereden en hebben op een camping wat gehuurd. Er zit een keukentje in dus kunnen lekker zelf koken! 😉
We willen graag hier in de buurt schildpadden zien die hier eieren legge dus hebbeb 2 nachies geboekt.
Savonds rond een uur of 7 kwamen er opeens miljoens vleermuizen over. Niet normaal! Het was mooi en eng tegelijk. We hoorde van een man dat dit iedere avond rond dezelfde tijd gebeurt en hij wist niet waar ze vandaag komen of waar ze heen gaan...
Vandaag ongeveer 366 km gereden

15-1
Vandaag heerlijk rustig dagje gehad. Ff paar wasjes gedraait en bij het zwembad gelegen. Helaas is er pas zondag plek om de schildpadden te zien dus we hebben besloten naar Airlie beach te gaan voor 3 nachten en een tussen stop te maken in Allenstown want het is ff te ver om in 1e te rijden
Ik heb spaghetti carbonara gemaakt 🤗
Rond 7e kwamen de vleermuizen weer over en net als gister was het weer geweldig en eng tegelijk...

16-1
Onderweg eerst ff gestopt in het plaatsje Gladstone en daar geluncht.
Me ma rookt Gladstone rood dus dat was wel ff grappig.
Onderweg 9 roofvogels gezien 😍
Na 380 km aangekomen in Allenstown, het motel niet echt wat we er van hadden verwacht.
De man gaf ons een andere kamer, nu konden we ieder geval ff buiten zitten... het was er echt heel vies.
Waterkoker en magnetron durfde we niet aan te raken en de douche was ook niet schoon. De kraan van de wasbak kon niet dicht...
Ik ben wel wat gewend van de afgelopen maanden maar dut was echt te erg...
Het bed was wel schoon dat was het enige plus puntjes (van wat we dan zo konden zien natuurlijk)
Om de hoek een chineesie gehaald en vroeg gaan pitten want morge een lange rit naar Airli beach.

17-1
We zijn om 7.15 gaan rijden en binnen een uur hadden we al 8 roofvogels gezien! 😍
Bij een pomp gestopt en daar ff wat gegeten. Daar zagen we 2 kangeroos. Binnen 1,5 uur waren wij die vreselijke plek al vergeten. Jeetje wat was het weer mooi onderweg!!!
Later bij een pittig tentje in clairvieuw gestopt.
Toen we aankwamen in Airlie beach na 484 hadden we 37 roofvogels geteld (misschien waren het er wel meer 😄)
Het huisje wat we hebben is super. Kunnen hier weer zelf koken en de omgeving is prachtig.
De papegaaien, eenden en andere vogels zitten hier af en toe op 20 cm afstand en vliegen steeds over ons hoofd! 😍
Morgen gaan we een tocht op een boot boeken voor vrijdag naar whitehaven beach en Hamilton island!!!
Zaterdag gaan we naar Magnetic island voor 2 nachtjes en hebben daar een huisje gehuurd! 🤗

18-1
Vanmorge de boot tocht geboekt! We hebben er echt heel veel zin in want dit moeten de mooiste stranden zijn en mooie licht blauwe
zee. Een paradijs!!! 😍❤
Daarna zijn we via bicentennial walkway langs het water naar het centrum gelopen.
Jeetje wat is het hier toch mooi!!! 😍😍😍
In het dorp geluncht en daarna de bus terug genomen.
Heerlijk ff een duik genomen in het zwembad.
De bedoeling was om na magnetic island naar Cairns te gaan maar het blijkt de aankomende week heel veel te gaan regenen dus we denken om rustig terug te reizen richting Brisbane want daar in de buurt willen we ook nog van alles gaan doen.

Zo mensen het heeft ff geduurd maar ik ben eindelijk weer bij...😅😅😅
Hopen dat ik het nu bij hou..🤔🤗😉

Tot snel!!! 😘

1. Marga Tromp:
    18 januari 2018
    Wat geweldig...😋
  2. Nellie:
    18 januari 2018
    Wat mooi hè dat je dat nu met je moeder beleefd. Wat een prachtig avontuur. Mooie natuur mooie dieren en vooral ook enge 🤣. En jullie eten ook heeerlijk zie ik 😂😂.😘😘
  3. Lia van der Meijde:
    20 januari 2018
    Heerlijke avonturen dikke kussssssss
  4. Betty Cosman:
    21 januari 2018
    Weer even je avonturen gelezen. Je schrijft echt leuk.
    Nog veel plezier met je mams in dat prachtige land.
  5. Patricia Fohlmeister:
    23 januari 2018