Zo maak je nog eens wat mee 🤔😄

26 januari 2018 - Rockhampton, Australië

19-1
Vanmorge om 05.00 eruit want 6.30 moesten we bij de haven ons melden. Om 06.50 als 1 vd eerste aan boord gegaan dus een super plek! Er werd een pittig windje verwacht en die was er ook. Om 08.00 ff een tussen stop gemaakt op Hamilton Island om wat mensen af te zetten en er kwamen vanaf daar wat mensen aan boord.
Er werd omgeroepen dat er waarschijnlijk blue jelly fish zwommen (blauwe kwallen) dus iedereen kon gelukkig een soort wetsuit krijgen op de boot.
Eigenlijk zoude we rond een uurtje of 9 op whitehaven beach zijn maar vanwege de harde wind en dus hoge golven moesten we een stuk om varen. Rond 9.30 waren we bij het strand en werden we door een kleinere boot op het eiland gezet. Pfff wat is dat een mooi eiland. Mega wit strand en licht blauwe zee ❤😍
We hebben 2 uurtjes kunnen genieten op het strand. We zwommen tussen de vissen 😍.
Ondanks dat het kort was hebben we volop genoten!!!
Ik wou nog wat zand mee nemen tot ik hoorde dat je een boete van 18.000 dollar kunt krijgen (12.000 Euro) 🤔
Mooi zand maar niet echt de moeite voor zoveel geld 😉
Toen we terug waren zijn we gezellig naar het dorp geweest om wat te drinken en daarna heerlijk hapje gegeten.
Het was weer een mooie en bijzondere dag!!! ❤❤❤

20-1
Vanmorge richting Townsville gereden en ff onderweg gezellie ontbeten in bowen. Daarna door gereden om de boot te pakken naar magnetic island.
Boot tocht duurde ff wat langer want het waaide best maar het was genieten van het uitzicht. Aangekomen was de rit naar het resort bij picnic bay maar 5 minuutjes.
We zijn leuk ontvangen en meteen wat tips gehad om te bekijken op het eiland. Het is een leuke appartement met klein keukentje. Helemaal goed!
We hebben meteen 2 nachies bijgeboekt!
Daarna ff drinkie gedaan om de hoek bij een barretje.

21-1
Vanmorge lekker ontbijtje gemaakt en hadden we bezoek van 1 vd honden van de eigenaar. Die kwam natuurlijk op de geur van de eieren met spek af 😄
In de auto gestapt en eerst ff richting horseshoe bay gereden. We kwamen er al snel achter dat het eiland niet zo heel groot was want het was 5 minuten rijden naar dat punt en je kon niet verder...
Erg mooi uitzicht daarzo.
Er stond een man te vissen en ving ook nog wat dus ik kreeg meteen zin om te vissen! 😄
Ook zagen we af en toe een schildpad zwemmen die ff lucht kwam happen 😍
Daarna zijn we op aanraden van de eigenaar van het resort naar een punt gegaan daar er rots Walibi's zitten. Wat een mooie beessies zijn dat en ook nog redelijk tam. Je mag ze bepaalde fruit en groente soorten voeren dus meteen ff wat gehaald voor morgen.
Ff wat gegeten en ik ben toen naar een viswinkel gereden en heb een hengel en aas gehaald. Om de hoek van het resort is een lange brug over zee dus zijn daar gaan vissen. We viste met gamba's en had al snel een paar keer tuk en 1 keertje beet! Helemaal leuk 😍 geen idee wat voor vis ik aan de haak had maar was ff leuk.
Daarna zijn we gezellig gaan que in de tuin.
Kreeg van de man in de viswinkel een tip dat er op het eiland een mooie vis stek is, westpoint heet het. Is wel een stukje rijden door de bush bush maar hij zei dat dat wel goed ging komen met onze auto.
Dus daar gaan we morgen heen 🤗🤗🤗

22-1
Eerst ff naar de Walibi's geweest en ze gevoerd. Ze kwamen onwijs dichtbij en pakte zelfs bij me ma het fruit uit der handen. 😍
Daarna eerst ff naar de viswinkel gereden voor wat extra aas en in een andere winkel een 2e hands hengel gekocht. Aansluitend naar westpoint gereden. Eerste 5 km was een gewone weg maar daarna stond er een bord verboden voor huur auto's... 🤔 want daarna paar km door een bos met hobbels en bobbels in de weg 😅
Westpoint is een prachtig stuk strand waar weinig mensen komen.
Na een uurtje hadden we eindelijk beet. Me ma had op dat moment die hengel in der handen maar ze redde het niet om hem binnen te halen. Ik ben bijna 15 minuten bezig geweest om die vis binnen te halen. Wat een gevecht 😅
Wat voor vis het was geen idee maar het was groter dan 30 cm dus mocht hem mee nemen als ik dat wou. Ik wou hem liever terug gooien maar helaas ging hij dood. Ik heb 10 minuten in het water gestaan en gehoopt dat et zou weg zwemmen maar helaas. 😒Verder op stonden er 2 mannen te vissen dus heb het aan hun gegeven.
Daarna terug naar het resort gegaan en wederom heerlijk gequet!

23-1
Vanmorge weer naar de Walibi's geweest maar helaas zagen we er niet 1e..
Aansluitend naar westpoint gereden om weer lekker te vissen.
Na ruim een uur af en toe tuk haalde ik de hengel binnen. Er zat voor mij gevoel nix aan maar toen schoot er iets een meter of 100 weg dus me molen ging als een gek ratelen!!! Ik heb een minuut of 20/25 gedacht dat het een haai was....
Me ma zei in 1 keer me kind is het geen schildpad...
Nee joh het is een haai...
Toen ik het op een meter of 50 had gekregen zag ik helaas dat me ma gelijk had.. 😔
Wist niet zo goed wat ik moest doen, draad door snijden of het op land onthaken. Me ma heeft nog geprobeerd om hulp te zoeken op strand maar er was niemand.
Daarna zeg ik beweging in het huis achter ons dus daar ging me ma heen.
Ondertussen had ik het op een meter of 10/15 voor me en zag dat de haak (gelukkig 😅) in het schild zat. Net voor me ma bij het huis aankwam knapte het draad bij het haakje en zwom het weg. Pfff half uur met een schildpad aan de haak gezeten nou kan je vertellen dat was niet leuk!!! En dan te bedenken dat we zondag in Bundaberg naar een schildpadden excursie gaan..
Gelukkig (Hoop ik en ga ik vanuit) is het goed gekomen 😅
Zo ook dit dagje gaat de boeken in en hoop once in a life time... 🤔😉

24-1
Vanmorge eerst nog ff naar de Walibi's geweest en helaas zagen zagen we ze wel maar die hadden waarschijnlijk hun buik al vol 😉
Daarna de boot gepakt en besefte we dat we op de terug reis zijn richting Sydney.
Helaas niet naar Cairns vanwege het slechte weer maar er is gelukkig nog genoeg te zien onderweg naar Sydney.
Toen weer richting Airlie beach gereden om daar nog een nachtje te slapen.
Smiddags gezellig in het dorp wat gedronken en daarna heerlijk Chinees gegeten

25-1
Vanmorge is moeders ff in het dorp naar de kapper geweest en zijn daarna naar Rockhampton gerede. Onderweg nog ff gestopt in Brandon voor een lunchje. Rond 5e kwamen we aan bij het motel. Hier blijven we 2 nachies want morgen is het een feestdag hier 'Australiën day' en dat blijkt een groot feest hier te zijn! 🎉🎊🤗
Kregen als tip om morgen eerst naar Typoon beach te gaan met een markt en live muziek en daarna in Rockhampton naar de rivier voor een BBQ.
Kamer ziet er goed en schoon uit.
Savonds ff drinkie gedaan en hapje gegeten om de hoek.

26-1
Me dinnetje Fran is vandaag jarig! 🎉🎊🎈
Vanmorge vroeg met de bus naar Typoon beach gegaan.
Viel kwa grote en drukte in de ochtend een beetje tegen maar dat was achteraf niet gek want het kwam een paar keer met bakken uit de lucht. Tegen de middag werd het drukker.
Er gingen maar 2 bussen terug naar Rockhampton en wilde eigenlijk om 15.00 met de bus gaan maar liepen langs een klein barretje en die was bijna vol met dansende mensen en live muziek dus besloten nog even te blijven. 😄🤗
Buiten zat er man met een zelf gemaakt surfbord. Dat bord werd om 17.00 verloot. Ook al was hij veel te groot om mee te nemen naar huis hebben we loten gekocht. Ik dacht ik zie wel hoe ik dat mee krijg 😄
Helaas niet gewonnen en achteraf misschien ook wel beter 🤣
Vandaag weer hele leuke mensen ontmoet!!!
Het was super gezellig maar we moesten de laatste bus pakken om 17.30.
Ik ben savonds nog ff naar de rivier geweest maar daar was het feest al redelijk voorbij en misschien ook wel beter want morgen weer vroeg op en gaat de reis weer verder naar....

1. Martin:
    30 januari 2018
    Jeemig wat hebben jullie een plezier en maken leuke dingen mee. Had je dat ooit gedacht dat je in Australie schildpadden zou vissen? Nog effe en dan horen we alles live. Want deze verhalen zijn prachtig maar om het in het "echt" te horen lijkt me nog leuker. Veel plezier maar weer daar terwijl wij in het natte Nederland met enige jalouzie je verhalen lezen.
  2. Nellie:
    30 januari 2018
    Man man wat weer een belevenissen 😁 wie kan er nou zeggen dat ie een schildpad aan de haak had.....jij ! Gelukkig goed afgelopen 😊. Gelukkig zit je ma dr haar ook weer goed 🤣🤣. Veel plezier maar weer ❣
  3. Marga Tromp:
    Weer veel meegemaakt...
    Groetjes Marga
  4. Bep Mol:
    30 januari 2018
    Patries dat was weer smullen geblazen van jullie prachtige reis met mama en ook de excursie met de schildpadden vond ik heel apart, wist niet dat 1 schildpad zoveel eieren kon leggen. Genieten jullie nog van het laatste deel van deze bijzondere vakantie. Liefs💋
  5. Patricia Fohlmeister:
    😗😗😗
  6. Lia van der Meijde:
    31 januari 2018
    Wat een mooi verslag Patricia , jullie maken heel mooie dingen mee, wordt een reis om je leven lang niet meer te vergeten dikke knuffel voor beiden xxxxx
  7. Marleen:
    31 januari 2018
    Heel leuk om te lezen en ziet er prachtig uit!
  8. Patricia Fohlmeister:
    3 februari 2018
    Dank jullie wel!
    Ja het is hier zeker prachtig! 😍
    Tis nu echt aftellen...