Oud en nieuw Sydney 2017!!! 🎉🎈🎊❤😍🎆

31 december 2017 - Sydney, Australië

31-12
Pittig kaartje gehad van Rosalientje! 😍❤
Vanmorge vroeg eruit en eerst ff ontbeten en de koeltas gevuld met eten en drinken.
Daarna de trein gepakt richting het opera house. We stapten rond 9e uit de trein en toen was het overal al een gekkehuis! Omdat er dranghekken stonden met borden met de tekst, tickets only, zijn we bij een informatie balie gaan vragen of we daar wel door konden. De vrouw zei dat alleen mensen met een ticket richting het opera house mochten...
Omdat ik daar nix van snapte, hoorde de dag ervoor dat je zonder ticket tot 12.00 naar binnen mocht, heb ik het een politie agent gevraagd. Hij zei dat we gewoon naar binnen konden 🎉🎊
Het duurde ongeveer een half uur voordat we door 2 zware controles waren. Tassen werden goed gecheckt op glas, wapens en drank. Ik had een plastic flesje gevuld met malibu en kwam zo door de eerste controle maar durfde bij de 2e controle het toch niet mee te nemen dus heb het stiekem gedumpt 😅😅😅
Toen een plekje gezocht en meteen 2 handdoeken neergelegd. Tis 2x2 maar dat is zat want Fran is gelukkig maar 165 😂
Meteen leuk contact met de mensen om ons heen. Sommige komen uit China, Brazilië of uit een ander gedeelte van Australië.
We zaten boven een café en daar waren ze nog druk bezig met voorbereidingen.
Rond 12e werden de hekken gesloten en mocht er niemand meer in.
Na een paar uur wist ik niet meer hoe ik moest zitten of staan dus ben toen een rondje gaan lopen. Er zaten duizenden mensen op de grond om het opera house heen. Was een heel bijzonder gezicht zeker omdat ik hier in oktober ben geweest en toen zag het er net ff anders uit...🤔😄
Op een gegeven moment zag ik 2 mannen lopen met flesjes Heineken! Ik dacht dat er helemaal geen alcohol werd geschonken maar voor 10 dollar kon je blikjes kopen! Tja hoort natuurlijk wel een drinkie bij he 😜
Smiddags zijn we nog een leuk stel tegen gekomen, Matthew en Madeleine, die waren er vanaf 11.00 en stonden al heel lang te wachten op vrienden die maar niet reageerde op de apps. Ze wonen in Brisbane en zijn vanmorge met de eerste vlucht deze kant opgekomen. Vanavond vuurwerk kijken, slapen bij vrienden en dan weer met de eerste vlucht terug. Hij komt uit Australie en zij uit Colombia. Dat was voor Fran leuk want die begonnen natuurlijk meteen Spaans te praten. 😄
Toen kregen ze een berichtje dat die vrienden niet binnen waren en buiten de hekken stonden. Ze besloten om hier te blijven want die vrienden waren met een man of 10 en ze hadden hier natuurlijk het mooiste uitzicht. Na het vuurwerk zouden ze buiten weer afspreken. Toen boden ww aan dat ze bij ons mochten zitten want het was bloedheet en ze stonden al wat uurtjes en er was ook nergens meer plaats om te zitten. De mensen om ons heen maakte meteen allemaal wat extra ruimte! Helemaal lief!!!
Het was erg gezellig en er hing een onwijze gezellige sfeer!
Af en toe ff de 👀 dicht gedaan dus de tijd vloog voorbij(achteraf😅)
Rond 18.00 starte de band in het cafe onder ons en kwamen er weet ik het hoeveel mensen netjes gekleed voor het feest onder ons en onder het opera house. Duurde 2 uur voordat alle mensen binnen waren...
Muziek was trouwens helemaal leuk! Afwisselend van top 40, oude muziek en dance muziek!
Om 21.00 begon de eerste 8 minuten vuurwerk. Dat doen ze voor kinderen en oudere mensen. Dat was al zo verschrikkelijk mooi!!! 😍
Daarna vlogen de 3 uur voorbij want er werd door een groep, een stukkie verder, gedanst en mee gezongen met de muziek van beneden. Fran en ik zijn ff gaan kijken. De groep stond in een kring te klappen en 1 griet trok zo vreemde mensen van verschillende nationaliteiten in de kring en diegene moest vertellen waar hij/zij vandaan kwam en dan ff een solo dansje doen 😄
Fran werd ook in de kring getrokken en gelukkig was ik aan het filmen😂
Om 00.00 begon het 12 minuten durende spektakel...
Dit was zo mooi!! Had niet gedacht, wel gehoopt natuurlijk, dat dit zo een indruk op me zou maken!!
Helaas vlogen de 12 minuten voorbij en de laatste minuut was helemaal een spektakel. Et zou jullie niet verbazen dat ik wederom een aantal liters vocht ben verloren door mijn oogjes! Pfff dit is iets wat ik nooit meer vergeet!! Fran was ook erg emo en tja niet gek natuurlijk... onze familie is thuis.
Na het vuurwerk alle mensen waar we de hele dag mee gezeten hebben gelukkig nieuwjaar gewenst en daarna ff me ouders, zussen en omaatje gebeld. Best raar om gelukkig nieuwjaar te zeggen en dat het in Nederland 10 uur vroeger is.
Daarna gingen weet ik het hoeveel mensen het terrein af. Fran en ik besloten om nog even te blijven tot het grootste gedeelte weg was. Treinen en bussen rijden de hele nacht door dus geen haast. Matthew en Madeleine gingen wel vrij vlot want die hadden met hun vrienden afgesproken.
Wij hebben nog ff staan dansen en zingen en zijn rond 1e richting de trein gegaan.
Toen we aankwamen in het hostel was de kroeg beneden dicht dus we konden geen afzakkertje halen. Dan maar onze eigen drank voorraad aangebroken 😉
In de gezamenlijke keuken kwamen we nog allemaal mensen tegen die ook in het hostel sliepen. We hebben nog tot een uurtje of 3.30 zitten praten over deze geweldige dag en avond!!! I LOVE MY LIFE!!!! ❤❤❤

1. Ina kamerman:
    16 januari 2018
    Wat fijn parties dat her was zo als je hoopte liefs ina xxx de
  2. Marga Tromp:
    16 januari 2018
    Wat weer een prachtige ervaring...gr MARG
  3. Nellie:
    Dat was wel ff een hoogtepunten Tries 😘😘😘😘