Sydney here we come!!! 🎉🎊🎈😍

30 december 2017 - Sydney, Australië

Op naar een nieuw avontuur!
Sydney here we come!!! 😍🖒🤗🎉🎊🎈
Om 12.00 zijn we gaan rijden en na 1,5 uur was er een weg afgesloten en werden we omgeleid door een agente. Omdat google Maps maar aan bleef geven keer om, ook na 20 minuten rijden, keek ik dus maar ff op de kaart en zag dat we echt helemaal de verkeerde kant op werden gestuurd! Toch maar even terug gereden en bij de agente aangegeven dat we richting Sydney moesten en niet naar Melbourne en toen mochten we er toch langs omdat de afslag na 2 kilometer kwam. 😅😉🖒
Om 17.30 kwamen we aan in het dorpje Pinnaroo en besloten hier op een parkeerplaats te stoppen en daar te slapen. Mocht officieel niet maar had geen zin meer om verder te rijden. Tis tenslotte vakantie 😂😉
Tijdens het eten ging het spontaan stormen dus het eten en bordjes vlogen door de lucht.... van 40 graden naar 30 in 30 minuutjes..
Was voor het slapen in de bus niet verkeerd trouwens.
Alle spullen opgeruimd en toen nog ff paar biertjes gedronken in de plaatselijke kroeg 🍻

28-12
Van Neda lief kaartje gehad.
Swaager Jan is vandaag jarig! Hieper de piep hoera feli!!! 🎊🎉🎈
Redelijk goed geslapen vannacht! Viel me alles mee m.u.v. de warmte...😅
Bij het dorpje Balranald onderweg gestopt om een hapje te eten. Daar boodschappen gedaan en gezellig in het park gezeten. Daar lekker braadworst gebakken met een uitje. Daarna ging Fran zwemmen in de rivier daarzo... zij liever dan ik! 🤤😉
Al duurde het niet lang want ze vond het stiekem nix 😅
Soms kwamen we onderweg een half uur geen auto, huis of dier tegen. Heel bijzonder!
We zijn in het plaatsje Hay gestopt en hebben heerlijk pizza gegeten.
In het restaurant kwam ik mensen tegen, hun dochter van 16 gaat naar school voor een jaar in Nederland en ze zijn een paar maanden geleden naar haar toe geweest.
Zijn naar Zaandam, Utrecht en natuurlijk 😉 Amsterdam geweest.
Was ff leuk om met die mensen te praten.
Daarna hebben daar in de buurt op een gratis camping plek geslapen. Het was wederom overdag bloedheet...

29-12
Kaartje gehad van Rosalientje 😍
Vannacht uch keer wakker van de hitte maar vanmorge een uurtje of 6 was het wat afgekoeld dus ben toen gelukkig tot een uurtje of half 9 in slaap gevallen.
Bij een soort van VVV kantoor konden we douche voor 2 dollar en dat werd ook tijd!!! 🤣
Onderweg wederom weer een mega mooi uitzicht!!!
Heerlijk geluncht in een pittig dorpje West Wyalong.
Na 572 km rijden waren we het zat en gingen we voor een slaapplek zoeken. Tijdens het zoeken kwamen we een gevangenis tegen tussen Marrangaroo en Lithgow.
Uiteraard even gestopt en wat foto's gemaakt. Later las ik dat het een zwaar bewaakte gevangenis is voor mannen. Toen schoten even de herinneringen door me hoofd van Zuyderbos! 😄
Het was al bijna donker toen we in Lithgow op een camping vroegen of we daar konden staan voor een nachie. 35 dollar of we konden terug rijden naar het plaatsje Wallerawang voor een gratis plek.
We hebben voor het laatste gekozen en achteraf ook beter want nu konden we de auto naast het toilet en douche parkeren.
Gelukkig was het niet zo warm en zijn vroeg gaan slapen want mega stukkie van de laatste nacht...

30-12
Lief kaartje gehad van Neda ❤😘
Vanmorge om 8.15 gaan rijden. Eerst zijn we richting het hostel in Collaroy gereden want er was weer post voor me. 😀
Ik heb post gehad van me omaatje, me nicht Es, Bar, Cees en Saartje, Martha, Leetje & Dan en een vette lieve tekening van Indy!!! 😍
Iedereen bedankt!! ❤😘
Aansluitend naar het hostel gereden om in te checken en de spullen te droppen.
Onder het hostel zit een kroeg dus dat is beter 😄
Toen we op de kamer kwamen schrokken we allebei want het was een onwijze troep en best vies...
Het is een 6 persoons kamer en ze legge er met zen 2e maar bijna alle bedden liggen vol met troep..
Daarna de auto schoon gemaakt en weg gebracht.
We zijn met de trein vanuit daar richting het hostel gegaan.
Eerst nog even boodschappen gedaan voor morge want dan gaan we vroeg richting het operah house en de harbour bridge om daar oud en nieuw te vieren.
Heb zo een zin in morge! Heb ik echt naar uitgekeken!
Toen we in de gezamenlijke keuken kwamen spraken we een griet uit Brisbane. Zij woont al maanden in dit hostel en werkt hier in de buurt.
Toen we over de kamer begonnen zei ze meteen dat we een andere kamer moesten vragen want de 2 dames zijn niet bepaald schoon en er was een jongen die 2 dagen daar voor van de kamer gevlucht was door beestjes. Hij zat vol met rode vlekken.🤤😲
Ik ben meteen naar beneden gegaan en heb om een andere kamer gevraagd.
Nu zitten we helemaal boven in bij een Franse griet, Julie, op de kamer en deze is gelukkig een stuk schoner!
Heerlijk optijd me nessie in gegaan want het was een lange dag!!!

1. Marga Tromp:
    15 januari 2018
    Een en al avontuur wat je daar beleefd..
    Groetjes MARG.
  2. Wendy:
    15 januari 2018
    Lieverd leuk verhaal weer en wat maak je allemaal mee zeg! Tijd vliegt voorbij voor je.
    Nieuwsgierig naar de belevingen met je moeder. Dikke 💋
  3. Bep Mol:
    15 januari 2018
    Ik vind je zo stoer je gaat staat of je niets anders hebt gedaan in dat verre Australië. Heerlijk Patries en op naar nog heel veel belevenissen😀😍
  4. Martin:
    15 januari 2018
    Je kunt in ieder geval niet zeggen dat je nauwelijks de weg op bent geweest. Jeemig wordt van het lezen van dit reisavontuur al moe. Maar je hebt duidelijk veel plezier. Zo fijn voor je dat Australia je bevalt en het avontuur lijkt te zijn dat je verwachtte. En anderen schreven het ook al, we zijn stinkend benieuwd naar je avonturen met Nel. Veel plezier.
  5. Patricia Fohlmeister:
    16 januari 2018