Willunga Hill t/m 27-12 12.00

27 december 2017 - Willunga Hill, Australiรซ

Het is al weer ff geleden dat ik voor het laatst geschreven heb en dacht het bij te houden... wederom helaas niet gelukt ๐Ÿค”๐Ÿ˜…

13-12
Vanmorge een kaartje gehad van witte! ๐Ÿ˜˜
Het was vandaag bloed heet dus alleen in de ochtend de bomen en planten wat water gegeven en de emmers gevuld van de kerstbomen.
Smiddags binnen gezeten bij de airco want het was buiten echt niet te doen zonder wind. Einde vd dag met Kym wat extra reclame borden neer gezet en savonds gezellie een film gekeken.

14-12
Van sim een lief kaartje gehad! ๐Ÿ˜˜
Vanmorge de bomen water gegeven met Fran en daarna geulen gegraven om de fruit bomen heen. Was een pittig klusje want het was bloed heet. Einde van de dag samen met Kym en Fran mest in de geulen gestrooid.
Heb morge dagje vrij gevraagd want ben helemaal stuk en Fran ook en we hebben pas 1 hele dag vrij gehad.
Dus morge heerlijk naar het strand!!! ๐ŸŽ‰๐Ÿ˜€
Ik ging vanavond de vuilnis container bij de weg zetten en had de hele weg naar beneden een beestenboel achter me aan! Hihi geweldig die dachten vast we krijgen eten ๐Ÿ˜„(zie filmpje)

15-12
Van me ma een pittig kaartje gehad ๐Ÿ˜
Vanmorgen een beetje uitgeslapen en aansluitend naar het strand gegaan. Het was vrij rustig op het strand en ook niet zo heel heet. Heerlijk!!! We moesten helaas om 16.00 al terug zijn want Kym moest boodschappen doen in Willunga.
Kym heeft ons toen naar het kroegje in Willunga gebracht. In de auto kreeg ik post van Kym. 1 kaart van Bep, de mams van me zwager Jan en 3 kaarten van me zus Mellie! Vet Lief!!! โค๐Ÿ˜
De kaarten waren naar hetย  postadres gestuurd van het eerste hostel waar ik de eerste week was in Collaroy Sydney. Ik kreeg een mailtje dat ik post had. Ze vroegen of ik wou dat ze het openmaakte en scande en dan door mailde, de post opsturen of bewaren tot ik het kwam halen.
Helemaal leuk!
Aangekomen in de kroeg kreeg ik bij de 2 halve liters die ik kocht een lootje met een nummer. Ieder uur werd er bier weg verloot en ja hoor op beide loten hadden we prijs. ๐ŸŽ‰๐Ÿ˜„Op 1 lot een grote vaas met bier en de ander 5 biertjes dus de rest van de avond dronken we voor niets!
Ook nog een paar leuke tips gehad om te stappen in Adelaide. Fran en ik heb besloten om volgende week naar Adelaide te gaan voor 2 nachtjes. Ff beetje bijkomen van al het werken!

16-12
Geen kaartje vandaag.
Vanmorge vroeg om 05.30 eruit want de aanhanger moest weer geladen worden voor de scouts. Fran ging deze keer mee want die was nog niet mee geweest. Ik heb Sarah geholpen met de bomen klaar zetten en weer wat gesorteerd zodat we overdag niet zoveel hoefde te zoeken.
Wederom de bomen en planten weer water gegeven en alle emmers met bomen bij gevuld. Het was een erg drukke dag vandaag dus de tijd vloog. Einde van de dag heerlijk met de kids muziek geluisterd en gedanst! ๐Ÿ˜
Me neefje Senna is 1e geworden met voetbal! Kampioenen!!! Gefeliciteerd!!! Je tante is heel trots op je en op je team!!! โค๐ŸŽ‰๐ŸŽŠ๐ŸŽˆ

17-12
Vandaag geen kaartje gehad.
Wederom 05.30 eruit en de aanhanger weer gevuld. Vanmorge ben ik mee gegaan voor de laatste keer richting de scouts.
Volgend weekend verkopen de scouts geen bomen meer.
Ook vandaag weer een drukke dag met de verkoop. Om 16.00 gestopt met werken en weer gezellig met Sarah, Fran en de kids muziek geluisterd en gedanst! ๐Ÿ˜๐Ÿ’ƒ๐Ÿ–’

18-12
Van Neda pittig kaartje gehad. โค
Vanmorge Daisy gemolken en de bomen en planten water gegeven, daarna flyers onder ruitenwissersย  gelegd van auto's die geparkeerd stonden bij het winkelcentrum in Aldinga.
Om 15.00 heeft Kym Fran en mij naar het station gebracht in Seaford.
Na een uurtje in de trein was het nog 10 minuutjes lopen naar het hostel.
Het is een erg leuk hostel en gelukkig schoon! We zijn op aanraden van iemand uit Willunga naar een bar gegaan, Grace Emily, vanavond was er Billy bobs BBQ jam. Was helemaal gezellig en weer hele leuke mensen ontmoet! Na 2 biertjes storte we allebei in dus zijn een uurtje of 22.30 gaan ๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด

19-12
Van Swaager Jan een lief kaartje gehad. ๐Ÿ˜˜
Nadat ik wakker werd ben ik een peukkie gaan doen op het balkon van het hostel. Er kwam een vrouw hard lachend bij me staan en ze zei; ik had nooit verwacht dat de mensen in dit hostel wisten wie ik echt ben, lucifer... en dat Ik dezelfde krachten heb als DE X-MAN....
Heb jij die film gezien?
Ik, uh ja?๐Ÿค” Nou zei ze, ik heb dezelfde krachten als hem...
Jullie zullen snappen dat ik in 1 klap wakker was... ๐Ÿ˜‚
Daarna volgde het verhaal dat ze Jehova is en gevlucht was uit Brisbane omdat ze achtervolgd werd door mensen en geesten die haar dood wilde omdat ze lucifer was...๐Ÿคฅ
Tja dat heb ik weer...whahaha hihi ๐Ÿคฃ
Heerlijk begin van de dag! ๐Ÿค”๐Ÿ˜‰
We zouden vandaag eigenlijk naar het strand gaan maar het regende vanmorge dus besloten om in de stad te blijven en morge naar het strand te gaan. We zijn naar een interessant museum geweest onder andere over de aboriginals en heb gewandeld in een onwijs mooi park! ๐Ÿ˜
Aan het einde van de dag een kroegje opgezocht en daar een paar uurtjes gezellie gezeten ๐Ÿป
Moest voor de eerste halve liter Heineken, 8 dollar betalen en voor de overige 4 dollar dus ging het er even van nemen ๐Ÿป๐Ÿ˜„
In het hostel ons eten gekookt en wederom niet laat te bed gegaan.
Super dag gehad.๐Ÿ˜๐Ÿ˜€

20-12
Van deb een mega lief kaartje gehad! โค๐Ÿ˜˜
Vanmorge heeft het weer geregend dus helaas niet naar het strand.
We zijn naar een park geweest waar er kerst muziek werd gedraaid en een hele grote kerstboom stond. Heerlijk op het gras gelegen en gezeten op een grote zitzak en naar verschillende soorten muziek geluisterd.
Om 15.00 hebben we de trein terug genomen want Kym kwam ons om 16.30 weer halen vanaf Seaford.
Samen met Kym kerstverlichting gekocht om de schuur de 24e te versieren waar we 1e kerstdag gaan que.
Hoorde van Sarah dat we, Clair de koe, niet meer kunnen melken want ze was over 1 vd hekken gesprongen en 1 vd uiers was gescheurd dus er was een dierenarts bijgekomen om de boel te hechten ๐Ÿ˜ฃ
Savonds gezellig filmpje gekeken met zen allen.
Adelaide was super!!! โค๐Ÿ˜

21-12
Vanmorge kaartje gehad van witte ๐Ÿ˜˜
Vanmorge begonnen met stukken afzagen van de onderkant van de overige kerstbomen zodat ze wat sneller het water op kunnen nemen.
Aansluitend met Harry en Kym om het land het gras gemaaid en de struiken gesnoeid. Het schrikdraad werkt niet goed daar omdat er van alles tegen aan groeit en daar staat die boze stier. Toch wel prettig als hij daar blijft op het land ipv dat ie spontaan voor me tent staat als ik smorgens wakker word๐Ÿคค๐Ÿ˜ฃ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‰

22-12
Vandaag een pittig kaartje van me zusje gehad! ๐Ÿ˜˜
Er zat een grote sprinkhaan aan de buitenkant van me tent. Heb hem maar laten zitten maar ff later vond Kym er 1e in een emmer met water. We dachten dat ie dood was omdat hij bijna helemaal wit was geworden. Nadat hij een uurtje in de zon had gelegen bleek hij nog te leven!!!
Vandaag met Kym en Fran de rest van het land afgemaakt met maaien en snoeien. De stier lag het eerste uur in het gras te rusten maar hadย  daarna zin om ons te terroriseren ๐Ÿ˜ฒ๐Ÿคค
Ik heb even gerend voor me leven en ben snel in de aanhanger gesprongen. Fran de koele kikker liep heel rustig en bleek stieren al gewend te zijn op andere farms in nieuw Zeeland...
Kym ging nog even door met het gras maaien en ondertussen klapte de stier een aantal keren met zen kop tegen de tractor banden en aanhanger. ๐Ÿค” kan wel ff zegge dat ik dat niet prettig vond ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Sarah zag dit vanaf de loods boven op het erf en belde Kym dat het misschien toch wat veiliger was als we voor vandaag stopte.... thx Sarah!!! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ–’๐Ÿ˜…

23-12ย
Today lief kaartje gehad van me zus!
Vanmorge met Fran naar de markt geweest in Willunga. Het was een kleine maar erg drukke en gezellige markt. Moesten ook even een groente en fruit bestelling ophalen voor Kym en Sarah.
Aansluitend met Fran alle distels verwijderd van het land.
Heb voor het eerst hier een black red belly snake gezien in het water... ๐Ÿ˜ฒ (zie filmpje)
Daarna Kym geholpen met het afzetten van een groot stuk d.m.v. het plaatsen van palen want morgen word er ijzerdraad aangebracht en stroom. De alpaca's en schapen met jonkies en het kalfje worden daar neergezet.
Eindelijk heb ik via transfercars op een gratis auto kunnen reageren van Adelaide naar Sydney van 27-12 t/m 30-12. Het is een campervan dus helemaal goed ๐Ÿ–’
Nu nog even wachten op goedkeuring van het bedrijf! Als dit door gaat dan rijd Fransisca gezellig met me mee.

24-12
Kaartje gehad van witte
Vanmorgen vroeg begonnen want het zou erg warm worden en moest nog hoop gebeuren voor kerst.
Bericht gehad dat de aanvraag voor de auto is goed gekeurd!!! ๐ŸŽŠ๐ŸŽ‰๐Ÿ˜€
Met Kym en Fran alle draden aangelegd en stroom erop gezet.
Aansluitend de alpaca's, schapen en het kalf daar naar toe verplaatst.
Et was een super mooi gezicht hoe de jonge alpaca's rennend de boel gingen verkennen en de moeders rende erachter aan! ๐Ÿ˜
Beetje laat geluncht want waren pas om 14.45 klaar.
Toen alles klaar gezet voor de kerst!

25-12
Pittig kaartje gehad van witte en rem & go ๐Ÿ˜˜
Heerlijk beetje uitgeslapen en verder heerlijk rustig ochtendje gehad.
Rond 12e kwamen de opa en oma van kym en zijn we heerlijk gaan que met zen allen. De kids kregen daarna kadootjes en Fran en ik een heerlijke doos met chocola ๐Ÿ˜
Na een paar uurtjes gingen de opa en oma weg en hebben Sarah, Fran, de kids en ik muziek geluisterd en gedanst. Heb zeker een paar momentjes gehad dat ik het thuisfront nog meer miste dan gewoonlijk maar heb een super kerst gehad.
Waarschijnlijk once in a life time! โค

26-12
Lief kaartje gehad van me nichtjes! โค
Vroeg eruit om de troep op te ruimen en voor de laatste keer de planten en bomen water te geven...
Hier is geen 2e kerstdag maar boxingday...
Rond de middag ben ik met Fran naar Harry zen oude huis gereden om afscheid van hem te nemen.
Daarna ff gezellig met zen 3e een biertje gedronken in een barretje en naar zijn nieuwe huis gereden en kennis gemaakt met zijn vriendin en kind. Hij had heerlijke hapjes gemaakt en vroeg of we nog honger hadden want hij had soort curry met rijst gemaakt. Het was heel vreemd vlees maar de smaak was wel redelijk. Toen we klaar waren met eten vertelde hij dat het kangeroo vlees was... ๐Ÿ™‰๐Ÿ˜ฒ๐Ÿคค๐Ÿ˜ฃ
Was meer de gedachten denk ik want heb 2 uur lang een draaiende maag gehad...
Nou ja dat heb ik ieder geval een keertje gegeten...
Voor onderweg naar Sydney hebben we een brander gehad. Kunnen we zelf koken. Lief!!!! ๐Ÿ˜
Daarna terug gereden want we moesten onze spullen nog pakken en Fran de caravan en ik de tent nog schoonmaken.
Savonds gezellig gezeten met zen alle en nog een filmpje gekeken.

Voor de liefhebbers die willen weten wat Boxing betekent..

Boxing Day

2eย Kerstdag. Van oorsprong de eerste doordeweekse dag na Christmas Day. Over de herkomst van de term bestaan verschillende theorieรซn. Meest aannemelijke is een gebruik dat voor het eerst in 1830 werd genoemd in de Oxford English Dictionary: โ€œeen feestdag waarop postbodes, loopjongens en andere dienend personeel een kerst-doos ontvangen.โ€

Net als op Christmas Day rijdt op Boxing Day het openbaar vervoer in Groot-Brittanniรซ niet en zijn praktisch alle attracties en musea gesloten. Wel zijn er veel meer horecagelegenheden geopend en wordt er gevoetbald in de Premier League. Even het huis uit voor een potje voetbal en een pint is een geliefde gewoonte.

27-12
Kaartje gehad van Neda โค๐Ÿ˜˜
Kym heeft me vroeg naar station Seaford gebracht zodat ik om 07.30 de trein kon pakken. Om 09.15 was ik bij het auto verhuur bedrijf. Leuke
bus is het en rijd heerlijk. Matras achterin met dekbed en kussens. Waterkoker en tosti ijzer en koelkastje dus ๐Ÿ–’
Om 10 45 was ik terug bij de farm en hebben meteen alle spullen erin geknald.
Gezellig nog ff gezeten met zen alle ja en toen kwam het afscheid...
Tja afscheid nemen is niet 1 van mijn sterkste punten dus dat ging gepaard met enkele liters vocht uit mijn oogjes ๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข๐Ÿ˜ข
Iedereen huilde en had het moeilijk want ja 5 weken iedere dag met elkaar leven...
Wat een super tijd heb ik hier gehad met gelukkig meer ups dan downs.
Ik zal deze familie nooit vergeten!!!โค
En de 4 kids ga ik zeker missen! Vooral de kleinste, Charlotte wat een skeetie meleetie is dat!!! ๐Ÿ˜
Maar goed met zo'n reis weet je dat afscheid nemen er bij hoort...