25 t/m 30-11

10 december 2017 - Willunga Hill, Australië

25-11
Kaartje gehad van sjaanie alias Witte. 😘
Heerlijk geslapen vannacht!Vandaag de eerste dag van de kerstbomen verkoop dus vanmorge om 05.15 ging het wekkertje, er moesten reclama borden geplaatst worden in de buurt van de farm maar ook wat verder weg met de route en openingstijden.Vanaf vandaag t/m 24 december zijn ze 7 dagen in de week open van 08.30 t/m 18.00. Omdat we best hoog zitten hierzo is er regelmatig mist en ik kan je vertellen dat is een prachtig gezicht als je net wakker word! 😍
Aansluitend zijn we naar het dorp Willunga gegaan en hebben daar een beetje geshopt.
Het was een redelijk rustig dagje op de farm m.b.t. de verkoop maar dat is net mooi voor zo’n eerste dag om een beetje te wennen.
Alle kerstbomen staan in een schuur in netten en in 1 vd schuren is de verkoop.
Er staan ongeveer 20 bomen voor de verkoop in die schuur en worden steeds aangevuld.
In totaal hebben ze nu 120 bomen in netten, deze hebben ze gekocht van een farm in de buurt van Melbourne.
Achter het huis hebben ze een bos met eigen bomen.
De mensen kunnen hun eigen boom kiezen in het bos en er een naamplaatje aan hangen als ze de boom pas later willen hebben anders word hij meteen omgezaagd.
Volgende week donderdag komt er een vrachtwagen met 300 bomen.
Michael heeft zijn ticket omgeboekt en gaat 6 december naar huis, eindelijk rust… whahaha grapje.

26-11
Kaartje gehad van Boedha en Tyson hihi😂
Was vreselijk koud vannacht en dat met een deken, lange sokken, jogingbroek en een dike trui… dus maar even een extra deken vragen denk ik maar zo!
Om 08.30 ben ik samen met Michael en Jason naar de ingang gelopen om het hek open te maken en op de terug weg zagen we dat er net een kleine alpaca geboren was. Wat een lieve skeetepeteet zeg!😍 Alle andere Alpaca’s kwamen meteen ff even kijken naar het kleintje en het werd meteen beschermd door de oudste alpaca want die ging spugen heen hihi.
De alpaca’s beschermen elkaar maar ook de schapen tegen vossen.
Vandaag de oude bomen en taken uit het bos opgeruimd en op een stapel gelegd zodat de mensen die een boom uitzoeken niet hun nek breken tussen de bomen.
Er is vandaag een 2e alpaca geboren!
Van Grace een hele lieve en leuke tekening gehad. Lief!!!❤

27-11
Van Rosa een kaartje gehad! ❤
In Nederland een kaartje van Mel Shag gehad en die mocht ik vandaag pas open maken. Me eerste kerstkaart! 😘
Vandaag heerlijk dagje vrij gehad.
Ben met Michael en Fran naar de dierentuin geweest.
Eerst ff max met de koala’s op de foto geweest en daarna met heel veel kangeroo’s. Het was erg gaaf want er waren 2 vrouwtjes die hadden jonkies. Die zaten bij moeders in de buidel. De verzorgster zei dat je mazzel moest hebben als je een pootje zag want ze zijn nog te jong om naar buiten te komen, nou wij hadden dus mazzel want bij beide zagen we de jonkies!
Wat een prachtig gezicht zeg!!!!😍
Na de dierentuin zijn we naar de plaats Viktor Harbor gereden en hebben daar even gezellie geluncht. Daarna met een paard met wagen over rails naar een eilandje gereden. Granite Island.
Daar hebben we rond het eiland gewandeld. Wat een uitzicht zeg!😍

28-11
Van Denise een kaartje gehad.😘
Vanmorgen de balie geschuurd in de verkoop schuur en s’middags de stapels met oude bomen verzameld en weg gebracht.
Het was vandaag een hele warme dag en rond 6e heerlijk naar het strand gegaan met zen alle en voor het eerst even de zee ingegaan! Heerlijk was het! De kids vonden het ook helemaal leuk en wilden natuurlijk niet uit zee en naar huis hihi.
Ook heerlijke pizza gegeten. Ze hadden 4 grote pizza’s besteld, die zijn iets groter als bij ons….Michael vond in de douche een grote spin.😲 Ik moest helaas nog douche en toen ik hoorde dat het een huntsman was heb ik een militaire douche genomen en die spin continue in de gaten gehouden.🤔
Kym heeft hem later gevangen en in een bakje gedaan. Voordat de spin 1 van de kinderen bijt en natuurlijk op aandringen van mij.. 🤣 Bah wat een beest!
Hij heeft hem buiten weer losgelaten dus wie weet vind ik hem van de week wel in me tent…😄

29-11
Van Romy een mega lief kaartje gehad!❤
Toen ik wakker werd had ik een whats app berichtje van me nicht Essie.
Ze was met me vogelekind Pico🐤 naar de vogelarts geweest.
Ze had een eitje in haar buik die er niet vanzelf uit wou.
Bij mij heeft ze nog nooit een eitje gelegd dus dit was wel heel bijzonder. Ze heeft het heel goed bij me nicht dus wie weet was dit de belonging.
Word nu wel in de gaten gehouden want ze is al wat ouder dus de kans dat ze zelf een eitje uitpoept is klein…
In 1 van de schuren zat op de muur weer een grote huntsman. 😲Helaas weet ik niet waar deze naar toe gegaan is. Hij is misschien niet giftig maar bijten kan hij wel en goed ook! Nu maar hopen dat die beesten niet tussen de kerstbomen zit…
Er is hier op de farm een stier en die is erg agressief, die gaan ze weg doen voor de kinderen. Mocht 1 van de kinderen een keertje het land opgaan dan is het de vraag of dat goed afloopt….
Vandaag 1 van de schuren opgeruimd met Sarah en fran. Op een gegeven moment dacht Sarah dat er een slang zat dus moest boven op de tracker gaan staan. Bleek een laars te zijn van 1 van de kids hihi.
S’middags met Fran en Michael een stuk gaan rijden. Wat een mooie omgeving hierzo!😍

30-11 Een kaartje gehad van Wennepen!
Onverwachts een dagje vrij gehad dus ging op pad met Michael en Fran.
We zijn eerst naar een chocolade fabriek geweest en hebben daar uiteraard het 1 en ander gekocht… Keek me ogen uit daarzo. Zoveel verschillende soorten, moest meteen aan me zussen, me nicht en Barbera denken die mega gek op chocola zijn… 😄maar ja wie niet hihi. Toen zijn we naar een duits dorpje gereden en hebben daar uiteraard heerlijk geluncht. Duitse braadworst met zuurkool en met een heerlijk Bitburger biertje!
Daarna nog ff door de winkelstraat gelopen, wat een leuk dorpje zeg!!!Rustig terug gereden en daarna met zen allen gezellie 2 films gekeken.

Morgen komt het vervolg.. hoop ik😄😉

1. Martin:
    10 december 2017
    Wat leuk lieverd weer zo'n uitgebreid verhaal. Als je terugkomt is er volgens mij maar weinig werk dat je niet meer kunt doen. Jeemig wat een verschillende jobs allemaal tussendoor. Maar tussen de kerstbomen lijkt me wel leuk. In ieder geval niet zo als hier in de kouwe pisregen kerstbomen staan in te pakken, maar zoals bij jou lekker in het zonnetje met af en toe een leuke spin om je heen. De mijne (mini-boom) gisteren gehaald en sta nu ballen (genoeg voor 5 bomen) in te hangen. Sprak toevallig je moeder nog even die me vertelde dat hun boom op 1 januari de deur uit gaat. En toen ik vroeg of dat niet erg snel was, was het antwoord; Nee, op 5 januari vlieg ik naar Patriez en dan moet alles leeg en schoon zijn. Zo zie je maar dat zowel in Australie als in Nederland we allemaal met de kerstbomen bezig zijn! En dat terwijl de stoomboot nog maar net vertrokken is. Hier sneeuwt het (smerig) dus door met mijn giga boom en dan een verdiend wijntje. Heel veel plezier down under, blij dat het goed met je gaat.
    Greetings
    Martin
  2. Marga Tromp:
    10 december 2017
    Altijd weer leuk om jou verhalen te lezen...
    Groetjes MARG
  3. Nellie:
    10 december 2017
    Heee maatje.Gelukkig weer tijd om wat op te schrijven. Wat is het toch leuk om dat te lezen. Druk druk druk harde werker. En super gaaf dat je het zooo naar je zin hebt. Spinnen ....brrrr HELD. Hihi. 😘😘😘😘😘
  4. Ina kamerman:
    10 december 2017
    Hoi lieverd weer een prachtig verslag fijn dat je het zo naar je zin hebt heel veel liefs van ons ina xx
  5. Patricia Fohlmeister:
    🤗❤😘
  6. Peter:
    11 december 2017
    Op Bali geen tijd gehad je te volgen , maar tijdens mijn stopover van 10 uur op Dubai km ik het inhalen , het is smerig weer in NL ,ik wil terug ,haha
  7. Patricia Fohlmeister:
    12 december 2017