Deel 1 t/m 24-11

28 november 2017 - Willunga, Australië

18-11
Kaartje gehad van Rosalientje ❤😍
Vandaag 4 weken in Australië.
Beetje rond gereden en toch maar alvast even werk gezocht voor Michael, helaas zonder resultaat.
Wel wat nummers gebeld dus wie weet krijgt hij via deze weg werk.
Weer hele mooie omgeving gezien en een uit de kluite gewassen egel! 😄
Verder rustig dagje gehad en vroeg gaan slapen want morge richting mijn WWOOF plek Vine yard glennmaggie in Tinamba West.

19-11
Kaartje gehad van Romy! ❤😍
Uurtje of 10.00 vertrokken richting Tinamba West.
Was gelukkig maar een uurtje rijden.
In de buurt van de farm is een prachtig meer met een dam en heet lake Glenmaggie.
Wow keek me ogen uit! 😍
Aansluitend bij hele lieve mensen een bakkie gedaan in een restaurant in een dorpje. Kregen een leuke rondleiding door het restaurant en door de tuinen erom heen. Drinken kregen we voor niets! 😄Daar ruim een uur gezeten en zitten praten over de reis en verteld dat Michael werk zoekt. Meteen wat namen en een adres gehad dus meteen ff langs gegaan. Helaas willen de mensen alleen iemand voor langere tijd en niet voor paar maanden.
Maar ook bij die mensen weer super leuk ontvangen.
Ook al was het wat vroeger als afgesproken toch maar aansluitend naar de farm gereden en daar eerst even bakkie gedaan en me spullen in het hok gezet waar ik slaap...🤔
1e indruk van de mensen daar was super alleen me slaapplek niet...😒 maar ja dacht ik geef het eerst een kans. Omdat de mensen op de farm nog druk met andere dingen waren besloot ik om nog even mee te gaan naar het dorp om werk te gaan zoeken en een slaapplek voor Michael.
Hij slaapt in een hostel en heeft waarschijnlijk werk dus dat is positief! Morge hoort hij het of het door gaat.
Toen Michael me afzette bij de farm heb ik eerst nog ff gezellig met het gezin zitten praten en ook over wat precies de bedoeling is.
Ik ga het meeste in de wijnvelden werken en wat klusjes in en om het huis doen. Omdat de wijngaard in de middle of now were zit vroeg ik hoe ik het dorp in kon komen. Nou dat kon wel maar aan het einde vd dag en maar ongeveer 2x per week met hun mee in de auto. Werd uiteraard weer goed gewaarschuwd voor de spinnen en slangen en instructies gekregen wat te doen als ik geprikt of gebeten werd en dat ik mijn slaapplek voor de zekerheid goed moest controleren op... voor ik ging slapen.🤔
Ik ben aansluitend begonnen in de achtertuin met onkruid eruit te halen. Al snel kwam ik erachter dat dit geen werk was in een korte broek dus ben me gaan omkleden. In het hok aangekomen zag ik pas echt hoe erg het was. Een bed met oude dekens vol met stof, stoel onder de 🕸, kast onder de stof, voor het raam alleen een hor dus zonder glas en er zat een mieren nest binnen. 😱
Toen ik terug in de tuin was zat het me niet lekker.
Het hok stond me niet aan met die beesten troep maar ook dat ik weer in het donker met een zaklamp naar een wc of douche moet en ook dat ik geen kant op kan in me eentje hierzo. Toen besloot ik vrij vlot dat ik hier niet kon blijven hoe aardig de mensen ook waren. Dit ga ik niet volhouden nachten klote slapen of helemaal niet. Heb het er wel ff moeilijk mee gehad want ze waren heel blij dat ik er was en kwam helpen maar kom hier voor mijn plezier en niet omdat het moet en wil me ergens wel een beetje op me gemak voelen. Eerste instantie waren ze niet blij (logisch) en vroegen of ik het niet een paar dagen wou proberen.. niet dus...maar ze snapte me wel.
Ik heb Michael opgebeld of hij me wou halen. In de auto vertelde Michael dat ook dit werk niet door ging voor hem. Toen vroeg hij of hij 2 weekjes mee mocht WWOOFen en dan gaat hij naar huis. Ik vind het prima en ergens ook wel even gezellig. Heb in een motel geslapen en besloten om morgen weer terug naar het motel in Morwell te gaan. Meteen een stuk of 6 WWOOF farms gemaild en hopen op een betere plek!

20-11
Kaartje gehad van Swaager Jan 😘
Heerlijk geslapen trouwens!!! 😄
Naar Morwell gereden en weer ff nachtje geboekt in het motel. Voor me ouders, zussen, oma en nicht even een kaartje en wat leuks besteld. Zal me benieuwen wat ze er van vinden 😀.
Kreeg van een vrouw uit het motel een adres waar we zeker kangaroo's en koala's zien tegen de avond.
Toen we net 2 minuten in het park liepen hoorde we het geluid van een gillend zwijn dus heb even gerend voor me leven richting de auto 😅🤣
Daarna maar rondjes gereden en toen me eerste kangeroo in het wild gezien! 😍
Helaas nog geen mail gehad van 1 vd farms...

21-11
Pittig kaartje gehad van Bar, Cees & Saartje 😘
Toch nog maar even extra nacht geboekt voor vanavond want nog steeds niets gehoord van de farms.
Lekker rustig dagje gehad en geprobeerd mijn geluk te vinden in het casino. Helaas niets gewonnen maar kiet gespeeld. Heerlijk geluncht en eindelijk een goede warme maaltijd gehad! 😉
Yes mailtjes terug gehad van iedereen! 5 van de 6 farms willen ons graag hebben. We hebben besloten naar Willunga te gaan da's richting Adelaide en we rijden het in 2 dagen want het is 887 km en zonder files ruim 9,5 uur.
Het is een kerstbomen farm. Buiten de WWOOF uren kan ik geld verdienen dus dat is super!
Van me zus een berichtje gehad dat ze hun kaart & kadootje hebben gehad. Ze was erg blij 😀😉

22-11
Van Neda lief kaartje gehad 😘
Vroeg vertrokken en tja was wel een beetje te verwachten maar kregen vandaag autopech dus de farm een mailtje gestuurd dat we er een dagje langer over doen dan afgesproken. Gelukkig viel de schade mee maar het duurde wel lang. Rond Melbourne was het mega druk met files.
Onderweg een motel geboekt en belande in een kroegje aan de overkant. Wederom waren de mensen erg aardig, gastvrij en gezellig!

23-11
Van Nissie een kaartje gehad 😘
Eerst even ontbeten en aansluitend gaan rijden. Onderweg heel veel papagaaien en kakatoe's gezien soms wel bomen helemaal vol niet normaal!!! We hebben een huisje voor 12 personen op een camping en voor een drol. Douche en wc apart, grote keuken en slaapkamers zijn mooi en schoon! 😀🖒
Buiten voor het huisje zijn er lammetjes, kippen, een struisvogel, geitjes en bokjes. Helemaal leuk!
Eindelijk weer eens zelf gekookt, al hadden we wel uit eten kunnen gaan voor het geld want er was een hele kleine supermarkt en die was mega prijzig. Maar goed was heerlijk en daar gaat het om 😉

24-11
Van witte een kaartje gehad 😘
Gelukkig was het nog maar een paar uurtjes rijden.
Aangekomen bij de farm werden we leuk ontvangen door het gezin. Het gezin bestaat uit Kym en Sarah de eigenaren van de farm en ze ebben 4 kinderen. Charlotte 1 jaar oud, Clair 3, Jason 4(Jasiah) en Grace 6.
Hier werkt een man, Harry, 5 dagen in de week betaald en komt hier vandaan. Ook is er nog een WWOOFer haar naam is Fran (fransisca) en komt uit Chilli.
Wat een grote farm is dit vergeleken met de farm in Beerwah er zijn heel veel dieren. Alpaca's, schapen, koeien, 1 stier, kippen en honden.
Eerst even een tent opgezet want daar slapen we.. .en ja ook hier hebben ze slangen en spinnen en moet je een stukkie lopen om naar de wc te gaan snachts maar op één of andere manier vind ik het hier niet erg... 🤔😅
Savonds hebben we de Alpaca's gevoerd dat was erg leuk en dat word ook 1 vd dingen die gedaan moeten worden op de farm.
Een paar schapen en Alpaca's zijn zwanger en worden 1 dezer weken geboren.
Morgen ochtend met Kym mee reclame borden ophangen en neerzetten
Vroeg naar bed want morgen vroeg om 05.00 gaat de wekker!!!

Zo mensjes dat was het even voor vandaag. Ik ga snel de rest van mijn aantekeningen ontcijferen want heb helaas een dokters handschrift die ik zelfs soms niet eens kan lezen 🤣
Tot snel! ❤😘 P.s. foto's volgen morge!!

1. Martin:
    28 november 2017
    Ha gelukkig eindelijk een blog! Hoorde natuurlijk wel van Es en Mel dat het aardig gaat, maar jouw eigen blog is toch altijd het leukste om te lezen. Alpaca's voeren wat leuk want het zijn schattige dieren waarvan de wol - maar dat weet je vast al - tot de duurste wol ter wereld hoort. Kortom het gaat weer lekker met je, dat doet me deugd. Heel veel plezier.
  2. Nellie:
    Heee maatje 😗
    Haha nee echt niks voor jouw zon hok. Mag best rommelig zijn maar schoon is belangrijk. Blij dat je het weer naar je zin hebt. Wat is t toch leuk om je blog te lezen❣❣😘😘
  3. Marga Tromp:
    28 november 2017
    Wat beleef je veel... geweldig hoor..👍
  4. Carla:
    28 november 2017
    Zo te lezen gaat het top daar en geniet je volop. Ga zo door.....😘😘
  5. Adri:
    30 november 2017
    Mooie foto's pat ik heb eindelijk alles gezien Tim heeft me geholpen xxxxjes
  6. Puppeke:
    30 november 2017
    ❤️❤️❤️ super leuk alles te lezen
  7. Dan the banjoman:
    3 december 2017
    Hee Patries!!🖐🖐🖐
    Leuke verhalen en mooie fotoos!!
    😘
  8. Patricia Fohlmeister:
    4 december 2017
    ❤😍😘
  9. Lia van der Meijde:
    11 december 2017
    Weer genoten van je verhalen en je schitterende foto's
  10. Patricia Fohlmeister:
    14 december 2017