Wederom een lang reisverhaal! ๐Ÿ˜„

18 november 2017 - Morwell, Australiรซ

Sorry mensen maar het word weer een lang verhaal... zal proberen het de volgende keer wat korter te schrijven maar lang leve me dagboek!
En mocht je denken Jezus wat lang weer dan skip je gewoon het รฉรฉn en ander ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜‰๐Ÿค˜

10-11
Lief kaartje van Laila gehad ๐Ÿ˜˜
Mattie Sim is jarig!!! Hieper de piep hoera! ๐ŸŽŠ๐ŸŽˆ
Uiteraard weer ff chilli's geplukt en aansluitend naar de dokter. Heb een andere antibioticakuur en pijn stillers gehad want die andere slaat niet aan. Ik mag nog niet vliegen en moet maandag ochtend weer terug komen. Nu opknappen heen!!! ๐Ÿ’ช๐Ÿ–’
Als wij zitten te eten zit er steeds een vogel die als je even niet oplet het brood van je bord af pikt. Mooi beessie! ๐Ÿ˜„Vandaag weer papagaaien gezien
๐Ÿ˜ blijft bijzonder en geweldig om te zien. De python zit er nog steeds want die blijft alle eieren op eten van de chicken chickens ๐Ÿ˜‚
Nog even leuk gevoetbald met Nicolaas en Lucas! ๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ–’

11-11
Te gekke lampion en kaart van Nissie gehad! โค๐Ÿ˜ kuur slaat denk ik aan want heb gelukkig minder pijn!!!๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ’ช๐Ÿ‘Š
Mijn zwager Rem & Go is jarig vandaag! Hieper de piep hoera!!! ๐ŸŽˆ๐ŸŽŠ
Vanmorgen weer ff paar uurtjes gewerkt en voor de laatste keer ๐ŸŒถ gesorteerd en ingepakt maar verder weinig mee gemaakt want kom niet verder dan hier bij het huis. ๐Ÿ˜‚

12-11
Mega pittig kaartje gehad van Esther Sneijders!!! Thx! ๐Ÿ˜๐Ÿ˜˜
De slang is verplaatst... nu naar de schuur... gelukkig nog steeds ver van mij slaapplek ๐Ÿ˜…
Vorige week vroegen ze of ik wat langer wou blijven om nog wat extra te helpen in en rond om het huis.
Vanavond verteld dat ik morge weg ga of ik nou mag vliegen of niet. Ze wisten het al maar Astrid vond het niet heel leuk en zei dat ze graag had gehad dat ik nog wat langer bleef.
Ik snap het wel het huis word ondertussen een paleisje door alle schoonmaak en opruim werkzaamheden!!! ๐Ÿ˜‰ en ik ben natuurlijk ook een heel gezellig mens! ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚
Vanavond een lang en interessant gesprek met Astrid gehad.
Ze heeft me een beetje uitgelegd hoe zit met de ziekte van de oudste 2.
De jongens hebben de ziekte al vanaf de geboorte. De doktoren zijn al jaren aan het uitzoeken wat ze precies hebben. Nicolaas en Lucas zijn de enige 2 op de wereld (zover bekend) die dit hebben. Er worden door verschillende universiteiten testen gedaan want het is natuurlijk interessant om uit te zoeken wat ze precies hebben en waardoor ze dit hebben.
Ze kunnen niet praten, ja papa en mama net aan en ze lopen slecht, de benen en voeten zijn krom gegroeid want er is iets met de spieren.
Daarom lopen ze ook in speciale karren en als ze naar school gaan zitten ze in een elektrische rolstoel.
Ze kunnen bijna niets zelf dus hebben altijd hulp nodig.
Zo komen er iedere dag 1 of 2 begeleiders die helpen met de verzorging.
Eten kunnen ze zelf maar zoals een heel jong kind van een jaar of 5.
Ze communiceren met gebaren taal en met een tablet. Daar staan bv afbeeldingen op met verschillende dieren maar ook woordjes en korte zinnen en ook foto's van iedereen in het gezin maar ook van alle begeleiders. Als ze dan ergens opdrukken hoor je een stem die dan het woord of afbeelding zegt.
Het mooiste is dat Astrid zelf dat programma heeft geschreven.
De jongens krijgen ook spraak therapie want ze blijven hopen dat ze misschien toch beter kunnen praten in de toekomst.
Ik heb me vanaf dag 1 echt thuis gevoeld en blij dat ik dit gezin heb moge leren kennen. Ze vroegen of ik het leuk zou vinden om terug te komen als me ma in januari komt dus dat word gezellig een bakkie koffie doen! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ–’
Ook nog ff voor morge een kamer voor 1 nacht geboekt voor in Brisbane en nu...๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด

13-11
Kaartje gehad van Suus & Pascal! ๐Ÿ˜˜
Vanmorge vroeg afscheid genomen van de Astrid en de kids.
Ff bij de dokter geweest en heb weer een kuur gehad want me keel is nog ontstoken maar ik mag gelukkig wel vliegen!!! ๐ŸŽ‰๐ŸŽˆ๐ŸŽŠ
Heb daarna voor het gastgezin wat kadootjes gekocht, flessen wijn en snoep voor de kids om te bedanken voor de leuke tijd.
Nog even paar uurtjes gewerkt en daarna heeft Wolfgang me naar het station gebracht en ben om 15.00 met de trein naar Brisbane gegaan. Lijkt wel of die tassen met de dag zwaarder worden ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… dat viel even tegen vooral die 700 meter naar het hostel toe in Brisbane.
Was wel ff leuk want aangekomenen bij het hostel zag ik meteen bekende van 2 weken geleden.
Eerst even ๐Ÿปtje gedronken (he babske net ff eerder als jou ๐Ÿ˜œ๐Ÿ˜„)
en meteen even me ticket en hostel geboekt voor morgen naar Melbourne.
Heel blij dat ik mag vliegen ๐Ÿ˜€๐Ÿค˜

14-11
Kaartje gehad van me tante Nel.nl ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜˜
Lynn spin en Linda puppeke zijn jarig! Hieper de piep hoera feli! ๐ŸŽ‰๐ŸŽˆ๐ŸŽŠ
Vroeg uitgecheckt en met de trein naar het vliegveld gegaan.
Vlucht vloog weer voorbij want zal jullie niet verbazen... ๐Ÿ˜ด๐Ÿค—๐Ÿ˜„
Het was bloedheet toen ik uit het vliegtuig stapte. Was zo rond de 30 graden ๐Ÿ˜…
Met de shuttle bus richting de stad en toen ik bij het hostel aankwam had ik niet zo'n goed gevoel...
Voel me er niet prettig. Het is hier niet schoon, hele vreemde sfeer en allemaal dronken zwervers buiten op de stoep. Buiten leek het wel Hongkong zo druk met als die mensen pfff. Hier blijf ik niet lang dat weet ik wel!
Ben maar meteen verderop wat gaan eten en uiteraard een heerlijk biertje gaan doen! Leuke tent gevonden boven in een winkel centrum the Lion pub hotel.
Kreeg een berichtje van die hollandse knul Michael hij heeft een tractor ongeluk gehad en komt morgen naar Melbourne. Hij heeft gekneusde ribben en 4 hechtingen in zijn been.Hij gaat nu nog ff vakantie vieren en dan eerder naar huis. Hij is er klaar mee dus met oud en nieuw maar even wat anders verzinnen...

15-11
Mega goed geslapen en een lange nacht gemaakt!! ๐Ÿ˜€
Lief kaartje van Neda gehad.๐Ÿ˜
Ben meteen even naar de receptie gelopen en gezegd dat ik vrijdag weg ga. Ik wou eerder maar krijg me geld natuurlijk niet terug.
Moet zeggen ziet er nu al een stuk anders uit. Word volop schoon gemaakt en ruikt er al een
Stuk beter. ๐Ÿ˜„
Nou ja wil toch uiterlijk tot vrijdag hier blijven en hopen dat ik eerder kan wwoofen!!!
Ben even heerlijk weze shoppen. Leuke pandora bedel gekocht voor me armband als aandenken voor Melbourne. Zijn heel veel leuke van australie dus ben bang dat het niet bij deze ene blijft! ๐Ÿค”๐Ÿค—
Michael is rond de middag aangekomen en zijn de stad een beetje gaan verkennen en ja natuurlijk aansluitend een heel klein drinkje gaan doen... ๐Ÿ˜„
Ook weer allemaal leuke mensen ontmoet! ๐Ÿ˜€๐Ÿ–’

16-11
Gelukkig zonder kater wakker ๐Ÿ–’๐Ÿ˜‰
Pittig kaartje van me nichie Romy gehad โค
Blijft toch helemaal leuk hoor iedere morgen een kaart!!! En ook weer steeds een verassing van wie! ๐Ÿ˜
Vandaag rustig dagje gehad en ik heb contact gehad met me volgende WWOOF adres. Ik kan zondag beginnen! Mega blij want geld vliegt me zak uit maar goed dat doe ik natuurlijk zelf ๐Ÿ˜„
Michael heeft besloten toch weer werk te gaan zoeken en brengt me pittig richting de farm en gaat daarna weer werk zoeken.
Ff motel geboekt in Morwell dat is een uurtje van Tinamba waar de WWOOF farm staat.
Ook voor het eerst sinds 2 weekjes eindelijk weer eens zelf gekookt. Zelf maar even een pan gekocht want die zijn hier van voor de oorlog denk ik... ๐Ÿค”๐Ÿ˜‚
En ja omdat het nu nog even echt vakantie is toch nog maar even UURTJE gezellig een drinkie gedaan in de Lion pub hotel ๐Ÿ˜‰

17-11
Pittig kaartje van Marian gehad ๐Ÿ˜˜ 10.00 uitgecheckt en aansluitend richting Morwell gaan rijden. Na een minuutje of 10 vloog bij mij voeten het water uit de radiator naar binnen ๐Ÿค”.
Nog net niet genoeg om me koppie onder te laten gaan maar was niet best!๐Ÿค”๐Ÿ˜‚
Kon geen kwaad zei Michael... dus gewoon verder gereden๐Ÿ˜„
Hoe verder we van de stad afreden hoe mooier het werd. En natuurlijk als een echte toerist max foto's gemaakt ๐Ÿ˜
Motel is ook top! Omgeving is prachtig en de kamer is schoon!
Ff hapje gegeten in het centrum en daarna zijn we gaan poolen in de bar bij het motel. In die bar kon je ook karaoke... dus ja na een paar biertjes even aan iedereen laten horen wat een geweldige Kwalitatief Uitermate Teleurstellende stem ik heb... ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚ vreselijk gelachen dat dan weer wel! Heerlijk! Ook weer leuke mensen ontmoet en bij hun thuis een drinkie gedaan.

Dit was het weer even ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…๐Ÿ˜… tot snel!!! ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜˜

Fotoโ€™s

1. Marga Tromp:
    18 november 2017
    Wat een heerlijke dagen heb je weer achter de rug...
    Groetjes MARG.
  2. Wendy:
    Leuk om alles weer te lezen! En zeker goed om te zien dat je geniet. โค๏ธ๐Ÿ’‹
  3. Martin:
    18 november 2017
    Duidelijk, van enige verveling is geen sprake. Zag je pool foto's al langskomen op facebook. Het is me niet helemaal duidelijk waar je naar toe gaat (bomen zagerij?) maar ongetwijfeld horen we dat uitgebreid. En het is helemaal niet lang je bericht, houwe zo. Groetjes, Martin
  4. Marenka Stammes:
    18 november 2017
    Fijn om al je leuke verhalen te lezen. Je wordt lekker bezig gehouden zo! Gelukkig dat je weer bent opgeknapt en weer lekker kan werken. En natuurlijk ook weer aan de borrels. Haha.. Het is hier bokkoud, dus aan Nederland mis je niks. Ik hoop weer snel op je volgende verhaal. Dikke kus Marenka
  5. Nellie:
    Hee lief maatje.
    Wat weer een belevenissen!!! Zooo leuk om te lezen !! Echt niet te lang hoor ,kan mij niet lang genoeg. Snap er niks van dat dat geld zo hard gaat bij jouw.....dat heb jij noooooit ๐Ÿคฃ. Ben benieuwd waar je terecht komt. En super dat je steeds leuke mensen tegen komt .๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
  6. Ina kamerman:
    22 november 2017
    Fijn mop dat je het zo naar je zin hebt lekker genieten want zo als je weet de tijd vliegt liefs van ons xxx