Dag 5 t/m 8 in Beerwah!

5 november 2017 - Beerwah, Australië

2-11
Lief kaartje van Rosalientje gehad! 😍
Eerst even vanmorge vroeg heerlijk gewandeld met Astrid en de honden door de bossen hier in de buurt.
Veel ananas velden gezien en Macadamianoten bomen.
Ik had er nog nooit van gehoord maar ze smaken heerlijk.
Ook voor het eerst chilli pepers geplukt.
Ik zit op een heel klein stoeltje dus heb beetje spierpijn in de benen van het steeds opstaan en verplaatsen maar het is wel onwijs leuk werk en leuk om te leren! 😀🖒
Er moet 65 kg geplukt worden dus daar heb ik wel even werk aan. 😉
Tot vanavond laat door gegaan met helpen sorteren en inpakken en 25 kilo is klaar! 😃👍🏻

3-11
Klote geslapen want ben gisteren blijkbaar goed gestoken door de insecten hier ☺
Wel weer pittig kaartje van me zusje dat maakte het weer helemaal goed. ❤
Heb weer een paar uur chillipepers geplukt en wederom uitgezocht.
Er was smorgens niemand thuis dus moest alleen het veld in om te plukken. Opzich nix mis mee maar was wel heel prettig dat de 3 honden bij mij waren. 😅
Tja je weet het nooit met die🐍 hierzo ☺😉. En waar een hond is is geen... zegge ze 😂.
Ik hoop morgen naar Australiën Zoo te kunnen gaan want lees net op de WWOOF site dat je maar 5 dagen hoef te werken!
Nog ff weze shoppen en uiteraard even wat lekkers gehaald en peukkies. 😏 En hoe goed ik ook me best doe stoppen is helaas NOG niet een optie. Wel heel veel minder want een peuk kost een euro ongeveer hierzo...
2 pakjes in de week nu en hoop dat het steeds minder word...
Vanavond vroeg legge😴 want ben een beetje stukkie ☺😉

4-11
Gelukkig stuk beter geslapen als gister.
Vandaag een pittig kaartje van Joep en Maria! 😘
Vandaag een uurtje later ontbeten met zen allen en helaas vandaag geen Zoo. Kwam onverwachts nog wat kilo chilli pepers te kort dus ff geplukt en weer verpakt. Smiddags na het eten heerlijk 2 uurtjes relaxed gehangen en heerlijk 😴 in de hangmat!
Daarna met Astrid, een begeleidster en de 2 oudste naar een rain forest geweest! Heb eerst even van het uitzicht op de berg genoten en toen met zen 5e het park in. Daar dus me eerste soort van kangaroo's gezien alleen zijn deze kleiner ( naam weet ik ff niet ☺)
Ook grote vleermuizen 🦇🦇🦇🦇🦇🦇🦇 hoopjes bij elkaar in een boom! Wat was dit een super ervaring! 😃👍🏻
Vanavond appje gehad van die knul Michael die ik heb leren kennen in Brisbane. Of ik het leuk vind om met hem samen oud en nieuw te vieren. Dus ik ben ieder geval niet alleen de 31e! Leuk!
Nu nog ff kijken voor een betaalbare slaapplek...👊🏻
Morgen eindelijk naar Australiën Zoo! Ik heb er zin an!!!

5-11
Vanmorgen kaartje van Jezus!!! (Mel)❤
Vandaag was een heel bijzondere dag kan ik jullie vertellen! Mixed emotions....
Vanmorge werd ik door Wolfgang met de auto naar de Zoo gebracht. Onderweg begon de auto rare geluiden te maken en opeens stopte de auto ermee. Opnieuw gestart en weer stukje verder gereden. Opeens viel hij weer uit en toen de auto aan de kant gezet. Er brandde een paar lampjes dus konden niet verder. Toen we de moter kap open deden kwam er rook uit de moter. 2 seconde later stond de moter in de brand. Ik pakte meteen 2 flessen water uit de auto en probeerde te blussen. Dat lukte niet dus Wolfgang schreeuwde, haal alle spullen uit de auto dit gaat niet goed! De auto fikt af! Ik alle spullen uit de auto en rende van de auto af. Wolfgang zei hij ontploft niet hoor het is een diesel! Ondertussen kwam er een luidde knal uit de moter en het vuur werd daar door gedoofd. 1 of andere leiding gesprongen dus dat was een geluk bij een ongeluk!
Nou ik kan je vertellen me hart zat in me strot 😂.
Ondertussen was Astrid gebeld en zij heeft me naar de Zoo gebracht.
Daar was het wel zo verschrikkelijk mooi!
Kaartje was prijzig, 59 dollar en 2 dollar voor de sneak peek in het Wildlife Hospital maar dat was het allemaal waard!
Ik heb de slangen gezien die hier rond kruipen in het wild. Gelukkig achter glas ☺
Wilde honden, Tasmanië Devils, verschillende vogels etc.
Mijn droom is uitgekomen want ik heb kangaroo's geaaid en eten gegeven en een koala geaaid!! En dat met tranen in mijn ogen! Wat een ervaring!!! ❤😍
Ook een hele mooie show gezien met verschillende vogels en een krokodil. Pfff zo gaaf! 👊🏻
En toen....
Toen ging ik ff lekker een peukkie doen toen er iemand van het park om me afgerend kwam en zei dat ik naar de uitgang moest.
Ik natuurlijk vragen waarom? Er staat een stuk bos in de brand naast het park en iedereen moet naar de uitgang... 🤔
Ik uiteraard meteen max foto's gemaakt van de rook ontwikkeling in het park. Hihi echt een ramp toerist 😉
Bij de uitgang aangekomen werd ik gebeld door Astrid, ze vroeg of de brand bij de Zoo was. Blijkbaar was het nieuws als een lopend vuurtje gegaan. Letterlijk en figuurlijk 😂
Na een minuut of 20 hoorde we dat we tot nader order toch mochten blijven maar dat een groot gedeelte van het park afgesloten werd.
Ik ben nog een uur in het park gebleven maar had alles al een keer gezien en juist het stuk wat was afgesloten nog niet... 🤔
Ik heb bij de kassa een gratis entree kaartje gehad dat was wel netjes van het park! Ik weet niet of ik er gebruik van ga maken want moet binnen 2 weken gebruikt worden.
Ik kan hem ook niet weg geven want hij staat op mijn naam.
Ik ben aansluitend buiten het park naar de Sneak peek van het Wildlife Hospital gegaan. Daar helpen ze verschillende beestjes die bv zijn aangereden of aangevallen door andere beesten.
Er was daar een koala die was aangereden en die miste dus een oog en had een gebroken voor pootje. Vond het zo zielig voor et beestje. Het had een gipse pootje en het oog was dicht genaaid.
Over een paar weken word het weer terug gezet in de natuur dat is wel weer mooi! Uiteraard heb ik ff een donatie gedaan voor die beestjes!
Toen ben ik opgehaald en ben ik een wandeling gaan maken met Thomas en Astrid. Even 1,2 km een berg op wandelen... pfff dat was een pittige tocht!😅
De planning was dat ik dinsdag of woensdag naar Gold coast zou gaan om even 1 of 2 nachtjes te relaxen voordat ik verder zou gaan reizen richting Sydney/Melbourne maar deze familie heeft gevraagd of ik ze nog een paar daagjes extra wil helpen, dus besloten mijn planning vooruit te schuiven en blijf dus nog even in mijn 5 sterren caravan overnachten 😴☺😉
Wat een dag!!! Deze gaat zeker in de boeken en 1 ding staat vast... morgen heb ik weer spierpijn! Lieve mensjes ik ga zo hoop ik heerlijk legge voor derp en vast dromen over deze bijzondere, bizarre en geweldige dag!!! Truste! LOVE MY LIFE!! ❤😘
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nellie:
    5 november 2017
    Wat weer mooi geschreven. Overal waar jij komt daar staat in de brand 🤣is dat met Michael ook zo 🤔ha ha niet zo gek dat ze je langer willen houden, je zal wel weer als een gek werken 😘leuk om verder te trekken en wat meer reisgenoten te ontmoeten !!😘
  2. Martin:
    5 november 2017
    He Patriez, wat een leuk verhaal weer. In andere reisblogs lees je alleen maar "en toen waren we daar, teutel, teutel en toen gingen we dit teutel, teutel". Maar jij maakt tenminste echt wat mee; ontploffende auto's, kangoeroes aaien, chili plukken, Oud en Nieuw al vast regelen, bergje op, bergje af, kortom kan me voorstellen dat je schrijft I love my life. Leuk om weer te zien dat alles goed met je gaat. Heel veel groetjes
  3. Patricia Fohlmeister:
    5 november 2017
    Dank je wel! En ja maatje je weet toch ik ben een vurig persoon 🤔😄
    En nee niet in vuur en vlam voor Michael hoor 🤣
    Dank je Mart! 😉👊🖒💋
  4. Ina kamerman:
    5 november 2017
    Wat gaaf schat geweldig dat je het zo goed naar je zin hebt liefs uit Hilversum xxx
  5. Bep:
    5 november 2017
    Heerlijk je reisverhalen en leuk om zoveel mee te maken in korte tijd. Het lijkt al veel langer ik begrijp de mensen wel op de farm dat ze vragen of je nog wat langer wilt blijven, maar hoop dat je toch nog veel meer mooie dingen gaat zien en dat gaat zeker lukken! Ik zie dat je maar leuke kaartjes krijgt kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen Melanie? Veel liefs en tot het volgende reisverslag ik kijk er naaruit❤️🌞😎
  6. Jolanda:
    5 november 2017
    Gaaf hoor een koala aaien . De kleine kangaroorjes zijn volgens mij Walibi’s .
    Veel plezier verder 💋
  7. Marga Tromp:
    6 november 2017
    Wat een avontuur... je hebt al van alles en nog wat meegemaakt..
    Geniet van jou manier van vertellen..
  8. Patricia Fohlmeister:
    Hoi Ina ja zeker naar me zin! 😀💋
    Hoi Bep ja ik blijf ook niet weken hoor 😄.
    Ze hebben 2 kinderen met extra zorg en daardoor komen ze bijna nergens aan toe.
    Ik knap de boel een beetje voor ze op en help waar ik helpen kan. Ze hebben me erg geholpen toen onverwachts me 1e baantje niet door ging dus ik help ze graag. 😉🖒
    Ik heb voordat ik weg ging een map met allemaal kaarten gehad. Op iedere dag 1 kaart tot me ma komt op 6 januari 💋

He jo ja dat kan wel kloppen 😉💋
  9. Lia van der Meijde:
    6 november 2017
    Genoten van je spannende avonturen, hoeveel kan je meemaken in een paar dagen Tries, even een vraag hoe ga je richting Melbourne? dikke knuffel van John en Lia
  10. Patricia Fohlmeister:
    6 november 2017
    Zoals het er nu uitziet met het vliegtuig 😉
  11. Peter:
    6 november 2017
    En wederom genoten van je verhaaltjes , wat zit jij te genieten 😘🥂🍾
  12. Patricia Fohlmeister:
    Absoluut Pe!!! 😄😉
  13. Jopie:
    6 november 2017
    he he heb eindelijk door toedoen vanEnver je relaas kunnen lezen schitterend wat een belevenis.heel veel liefs van Piet en mij.tot het vervolg en ja spierpijn gaat ook weer over.hou keep.
  14. Leonie:
    6 november 2017
    Wat een spannende avonturen maak jij mee zeg!!....onvergetelijk!!....ben benieuwd naar het volgende verhaal!! 😊😙
  15. Wendy:
    7 november 2017
    Hey lieverd. Weer even heerlijk gezeten om je verhalen te lezen. Je maakt mooie dingen mee. Leuke foto’s ook.
    Op naar je volgende avonturen💋💋
  16. Susan Wit:
    8 november 2017
    He patries!! Leuk om je verhalen te lezen, zo te zien heb je t onwijs naar je zin.
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen. Have fun!!