Eindelijk een blog! ๐Ÿ˜„

31 oktober 2017 - Beerwah, Australiรซ

Hallo allemaal,

Het heeft even geduurd maar eindelijk de tijd gevonden om aan een blog te beginnen.
Vandaag alweer 11 dagen in Australiรซ pfff time fly's!
Ik heb het onwijs naar me zin en heb me de eerste week echt als een toerist gedragen ๐Ÿ˜„
Ik heb bijna iedere dag foto's gemaakt en een verhaaltje geschreven en dat zet ik hier allemaal op want dit is meteen voor mij een soort van dagboek. Je hoeft natuurlijk niet alles te lezen maar mag wel ๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘Š

19-10
Papske Daan, moeders en me zussen hebben me naar Schiphol gebracht.
Het was even een moeilijk afscheid maar gelukkig was Dan, een vriend van me, aan het werk op Schiphol en heb met hem nog even wat gegeten en peukkie gedaan.
Van de vlucht naar Hongkong heb ik gelukkig weinig mee gekregen want heb van de ruim 10 uur, uurtje of 9 geslapen! ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜‰

(20-10)
Smorgens aangekomen in Hongkong ben toen in de bus gestapt naar de stad.
Vrij vlot hotel/hostel (Als je het zo mag noemen...๐Ÿค”) gevonden maar er was nog niemand dus maar even een ontbijtje gedaan.
Aangekomen op mijn kamer ff opgefrist en toen een paar uur geslapen.
Tja niet te geloven eigenlijk na zoveel uren slaap in het vlgtg ๐Ÿ˜…Daarna natuurlijk ff uitgebreid contact gehad met het thuisfront (lijkt wel of ik op uitzending ben ๐Ÿค”๐Ÿคฃ)
Daarna ben ik ff de stad in geweest om te winkeken en wat te eten.
Ik kwam er al vrij vlot achter dat een dagje Hongkong na zo'n reis niks voor mij was. Het was niet goed voor mijn hoofdje dus ik heb vrij vroeg uitgecheckt en de bus gepakt naar het vliegveld.
Om 00.10 Hongkongse tijd vertrokken en gelukkig ook van deze vlucht weinig mee gemaakt al ben ik gelukkig op de belangrijkste momenten wakker geweest en dat was met eten! ๐Ÿ˜œ

21-10
Rond 11.30 ben ik geland in Sydney.
Eerst even mijn eerste levens behoefte gekocht... een fles malibu ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜‰๐Ÿ–’
Hoe is het mogelijk bij de douane... na al die stress met het inpakken van mijn tas en het invullen van de douane papieren... ik mocht zo door lopen!๐Ÿค”
Nou ja ik moest wel door een aparte poort vanwege medicatie maar er werd alleen gevraagd of ik eten bij me had. Nee en jammer genoeg ook niet genoeg sigaretten!!! ๐Ÿ˜’๐Ÿ˜„
Maar goed ben toen opgehaald door een busje van de hostel en toen vertrokken naar Collaroy, dat ligt aan de rand van de stad.
Bij het hostel meteen leuk ontvangen, het ziet er redelijk goed uit en misschien raar maar ik voelde meteen een soort van thuis gevoel!
Niet door de binnen kant van het gebouw maar door de mensen!
Ik lig op een 4 persoonkamer en had meteen leuk contact met de jongens en meiden uit de hostel.
Ik was erg moe (verassend ๐Ÿค”๐Ÿ˜„) maar toch nog maar ff met de bus naar de Warringa mall geweest. Da's een super groot overdekt winkelcentrum en daar zou je wel een dagje kunnen vertoeven als je wilt.
Met de bus gaan hierzo is trouwens ff anders als in Nederland.
Een Nederlandse jongen hier uit de hostel is gezellig mee gegaan naar de mall en precies uitgelegd hoe het werkt.
Hier moet je dus met google maps je busreis plannen want er word niets omgeroepen of aangegeven in de bus. Dus zonder telefoon is het maar te hopen dat je de weg kent ๐Ÿ˜„
Savonds nog ff Pizzaatje gegeten om de hoek bij hele lieve en behulpzame mensen. Ze vonden het erg interessant dat ik via WWOOF ga werken en heb meteen goede en leuke tips gehad voor mijn reis!
Ik wilde vroeg slapen maar dat werd me afgeraden door iedereen vanwege tijdsverschil. Van me zusje heb ik een map gehad met allemaal kaartjes met een datum erbij wanneer ik die mag openmaken. Ik heb van 20-10 t/m 6-1 iedere dag een envelop. Zo lief en Leuk!!! ๐Ÿ˜โค Kijk er naar uit om er iedere morge 1e open te maken. ๐Ÿ˜‰ Net 2 open gemaakt van gister en vandaag! Van me zusje en van Mel shag! Lief!!!๐Ÿ˜˜ Er werd gevraagd of ik mee ging stappen maarrrr ik was zo moe... ๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด๐Ÿ˜ด

22-10
Heerlijk uitgeslapen en envelopje open gemaakt. Kaartje van Dan, Le en Indy! ๐Ÿ˜˜ Daarna gewandeld en halve lve dag met WWOOF app bezig geweest... snap helemaal nix van die app ๐Ÿ˜’
Ook weer ff naar de mall geweest en ff over strand gelopen.
In de hostel zelf lekker gekookt.
Tis hier niet echt mega schoon maar goed knopje om en toch heerlijk gegeten. ๐Ÿ˜‰

23-10
Na een lange nacht slaap envelopje open gemaakt en kaartje van me oom Frans en tante Adri! ๐Ÿ˜˜Vandaag 2 nachtjes bijgeboekt in de hostel want de WWOOF app werkt niet goed en ik heb dus nog steeds geen werk gevonden.
Ook moest ik naar medicare. Hier heb ik me ingeschreven om een zorgpas te krijgen.
Deze pas geeft me de garantie dat ik qua medische kosten niets hoef voor te schieten mocht er iets gebeuren.
Toen naar de bank in het plaatsje Manley. Hier kon ik me Australiรซ pas ophalen.
Voordelen van deze pas is dat ik zelf geld op deze pas zet en overal in Australiรซ gratis kan pinnen en je kunt hem ook als creditcard gebruiken.
Aansluitend ben ik met de ferry richting the Oprah house en Harbor bridge gegaan.
Pfff wat was dat een mooie ervaring en nu pas een beetje door gedrongen dat ik echt in Australiรซ ben! ๐Ÿ˜
Op de terug weg op de ferry een mail van een farm in Orange gehad of ik daar wil werken.
Meteen terug gemaild dat ik me in de farm en wwoof app ga verder verdiepen en later contact opneem.

24-10
Envelop open gemaakt en er zit een mooie lieve tekening van me nichtje in! โค๐Ÿ˜ppje gestuurd naar familie en wat vrienden want moet ze toch op de hoogte houden:
Gister contact gehad met een bedrijf maar na goed nadenken is het niets voor mij...
Zijn een beetje zweverig want doen dingen met kippen en yoga wat ik niet helemaal snap. ๐Ÿค”โ˜บ
Ik heb een aantal farmes gemaild.
Paar in de buurt van het noorden , 1 van Sydney en een paar in de buurt van Melbourne. Helaas nog niets gehoord maarrrr...
Als ik morge nog niets gehoord heb, heb ik besloten om donderdag avond de nachtbus naar Melbourne, zuidelijk van Sydney, te nemen en daar naar een hostel te gaan.
In de buurt van Melbourne blijkt toch op dit moment meer werk te zijn dan in de buurt of boven Sydney
Ja kan hier genoeg werk krijgen hoor maar betaald. Op zich niets mis mee (dus wie weet een optie voor later ๐Ÿ˜‰) maar dan word het bv schoonmaak werk, in de bouw ๐Ÿ’ชof achter de bar.
Ik wil natuurlijk graag op farmes aan de gang en dus met dieren ๐Ÿท๐Ÿฎ๐Ÿ”๐Ÿจ๐Ÿ“๐Ÿฆƒen de natuur in de weer, met zo weinig mogelijk ๐Ÿ•ท๐Ÿ•ธ๐Ÿ๐Ÿฆ‚๐Ÿฆˆ๐Ÿก๐Ÿ๐Ÿ€๐Ÿ‰๐Ÿฒ als het kan... ๐Ÿค”๐Ÿคฃ

25-10
Wederom een envelopje open gemaakt en er zit een lief kaartje van me nichtje Neda in! โค๐Ÿ˜ 3 bedrijven hebben me terug gemaild en ongelooflijk maar alle 3 in de buurt van Brisbane, dat is in het noorden van Sydney.
Op 2 farms zitten nu WWOOF-ers maar willen me binnenkort graag hebben. ๐Ÿ˜€๐Ÿ–’๐Ÿ‘Š
De 3e farm is een geiten farm daar kan ik vrijdag al naar toe!
Dus de plannen zijn gewijzigd ik ga morgen niet met de bus naar Melbourne maar met het vliegtuig naar Brisbane.
Heb een ticket geboekt en vlieg om 15.00.
Ik had liever met de bus gegaan want ja vliegen is niets voor mij en de bus dat is goedkoper maar duurd alleen wel 2,5 dag en de vlucht is 1,5 uur...
Ik heb nog even wat gegeten bij de pizzeria om de hoek en ze zouden het leuk vinden als ik een kaartje stuur met hoe me reis is gegaan. Lief en ga ik zeker doen!

26-10
Envelop open gemaakt en van me oma een lieve kaart gehad! โค๐Ÿ˜˜ Vroeg uitgecheckt en eerst even afscheid genomen van de mensen van Australiรซn Backpackers voordat ik de bus naar Wynyard had genomen en daarna de trein naar het vliegveld. Kom er wel achter dat ik aardig wat gewicht mee heb dus zwete geblazen met die tassen ๐Ÿ˜…
Om 15.00 vertrok het vliegtuig en het zal jullie niet verbazen dat ik ook van deze vlucht weinig heb mee gekregen ๐Ÿ˜„
Om 15.30 lande ik in Brisbane (Queensland) het is hier een uur vroeger als in Sydney (New South Wales)
Toen met een soort van shuttle bus naar de YHA hostel gebracht.
Brisban is een geweldige stad.
Niet zo groot als Sydney maar ook hier zou je kunnen verdwalen...
De hostel hier is vele malen groter dan in Sydney en er zit een barretje/restaurant in.
Het uitzicht vanaf het dak terras is zo geweldig mooi en de kamers en douche/toilet zijn schoner als in Collaroy al voelde ik me de eerste dag in de hostel in Sydney wel meteen thuis en hier dus niet.
Wel zijn hier meer individuele reizigers wat wel weer heel leuk is!
Ik me mail gecheckt heeft de geitenboer gevraagd of ik maandag wil beginnen omdat ze een weekend weg gaan??? Ik heb meteen een de andere farm gemaild waar ik volgende week heen zou gaan met de vraag of ik misschien eerder kan beginnen??? Meteen 2 nachten bijgeboekt in de hostel heb ik ieder geval onderdak.
Heb een hele leuke avond gehad in het barretje van de hostel. Er was live muziek en leuk zitten praten met een hollandse knul die Michael heet en een franse griet.
Voor het slapen nog even me mail gecheckt ๐Ÿ˜€ ik kan zondag naar Beerwah en beginnen op een kleine farm!

27-10
nachtje bijgeboekt aansluitend boodschappen gedaan en gelunched met Michael. Hij ging vandaag naar een farm met de bus. Ik ben de stad in gegaan en het was een gekkenhuis!
In de mall stond een lange rij met mensen en die stonden te wachten op een artiest 360 genoemd. Een bekende hiphopper of rapper uit Australiรซ??? ๐Ÿค” nooit van gehoord maar was leuk om te zien.
Verder prachtige stad om te zien.
Heb nog even me zus en ouders gebeld want die waren gister avond naar een concert van Simply Red!!!
Ze hebben het gelukkig erg leuk gehad.
Terug in de hostel werd er gevraagd of ik mee wou stappen.
Soort van kroegen tocht....
Natuurlijk zei ik ja ๐Ÿ˜‰en zo gezegd zo gedaan.
Ik was de oudste van de in totaal 15 personen maar dat mocht de pret niet drukken. ๐Ÿคฃ
Het was erg gezellig maar ik wist wel dat ik optijd naar huis wou want morgen mooi tripje met de city hopper over het water!!!

28-10
In et envelopje zit een kaartje van me nichtje Neda! โค Heerlijk middagje op de boot gezeten en me spullen gepakt voor morge want dan ga ik naar Beerwah met de trein en dan eindelijk beginnen met werken!!! ๐Ÿ˜€

29-10
Kaart van me zusje, jij ook hieper de piep hoera feli!!! ๐ŸŽ‰๐ŸŽˆ๐Ÿ˜โค๐Ÿ˜˜ Papske Daan is vandaag jarig! Uiteraard even met hem en me ma gesproken!!!
Vanmorgen vroeg met de trein van Brisbane naar Beerwah gegaan. Ongeveer 1,5 uur. Na een minuutje of 20 kotste een jong meisjes over de grond dus heb dik een uur in een heerlijke lucht gezeten...
Ben wel stukje verplaatst maar helaas bleef de lucht hangen... ๐Ÿค”โ˜บ
Daar ben ik opgepikt door de eigenaar van de farm.
Minuutje of 20 de bush bush in en daar staat de farm.
Het is een gezin van 5.
Wolfgang & Astrid 3 kinderen van 11, 13 en 15.
Thomas, Lucas & Nicolaas Het zijn hele lieve mensen en praten ook Duits want komen uit Oostenrijk dus dat is wel makkelijk communiceren ๐Ÿ˜‰๐Ÿ‘Š๐Ÿป
De oudste 2 zijn gehandicapt en zitten in en lopen met speciale karren. Zijn hele lieve kids en ben vanmiddag meteen met de hele fam naar het park hier in de buurt geweest.
Op de farm hebben ze 3 honden Archy, Lilly & Molly, 1 kat tiger, kippen en een varken, ze telen hier chilli pepers, advocado's en verschillende groentes. Bij de buren telen ze ananas en wat grappig is die groeien uit de grond.... Ik dacht zelf dat ze aan bomen groeiden maar niet dusโ˜บ
Ik zit op een meter of 15 van het huis in een caravan. Ik kan je vertellen niet de aller nieuwste en tja iets wat ik niet fijn vind... een hoop ๐Ÿ.
Bruine (giftige), zwarte en pytons van soms wel groter als 2 meter ๐Ÿ˜ฑ
Ook helaas spinnen huntsman... Maar gelukkig niet giftige...
Ik moet in het huis naar het toilet snachts dus heb besloten vanaf uurtje of 21.00 niets meer te drinken ๐Ÿ˜‚
Gelukkig is de caravan goed beschermt (zeggen ze) โ˜บ๐Ÿ˜‰
Morgen ochtend om 07.00 ontbijten en dan begint me eerste werk dag.
Voor nu zeg ik... mocht je morgen ochtend een uurtje of 7/8 (bij jullie vanavond uurtje of 10/11) niks gehoord hebben... then the motherf# ๐Ÿand ๐Ÿ•ทgot me this night!!!

30-10
Lief kaartje van Indy!!! ๐Ÿ˜˜ Jezus wat heb ik beroerd geslapen! Amper een oog dicht gedaan door al die geluiden maar heb de eerste nacht overleefd! ๐Ÿ˜„
Vanmorge met het gezin ontbeten en aansluitend aan het werk gegaan. Vandaag groot gedeelte van de kruiden tuin opgeknapt en morgen de rest afmaken en beginnen in de groente tuin.
Voor de rest heerlijk gerelaxed en vroeg te bed gegaan.

31-10
Kaartje van Roos, ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ dat beloof ik Roos!!! ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜‰ sorry inhoud is niet voor alle lezers ๐Ÿ˜… Gelukkig beter geslapen vannacht maar nog niet zoals het hoort!
Vandaag de kruidentuin afgemaakt en aan de groente tuin begonnen.
Ook ff contact gehad in der Nederlanden ๐Ÿ˜ Heerlijk gezwommen en.... Eindelijk mijn blog klaar om even als test naar de sjaanies te sturen!!! ๐Ÿค”๐Ÿ˜„

Fotoโ€™s

1. Nel greve:
    31 oktober 2017
    Pat hij is helemaal goed niets aan veranderen
  2. Puppeke:
    1 november 2017
    Super gaaf!! โค๏ธ
  3. Jolanda:
    1 november 2017
    Leuk om je te kunnen volgen , en ik vind het nog steeds gaaf dat je dit durft.
    Veel plezier en succes
  4. Marga Tromp:
    2 november 2017
    Hey Patries..
    Leuk om je dagelijkse bezigheden te lezen..
    Veel plezier ..
    Groetjes Marga Tromp
  5. Nellie:
    4 november 2017
    Heee lieverd wat heerlijk om te lezen en wat beleef je nu al veel. Ik zit soms echt met een grote glimlach want ik zie je zo voor me haha. Have fun ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜